Beestjes in me kamer wat moet ik doen??

Ik ben erg veel bang van kleine beestjes. Laatste tijden zie ik ze heel vaak in me kamer. Ik heb al vaak gifspray gespoten maar het helpt niet. Ze blijven maar tevoorschijn komen.. Ik heb er net eentje gezien maar opeens verdween hij en ik kon het niet meer vinden. Ik slaap zo slecht en zie vaak nachtmerries over allemaal kleine beestjes. Wie heeft een goeie oplossing voor mij??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is waar maar als ik eraan denk heb ik gelijk jeuk over me hele lichaam. En ik ben bang dat ze dan in me bed gaan lopen terwijl ik aan het slapen ben
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zat net te slapen toen zag ik een enorme vlieg of mug weet ik veel hij had enorme vleugels en een enorm lichaam ik weet echt niet of ik me het heb verbeeld want zo'n ding heb ik nog nooit gezien.

Antwoorden (4)

Wat zijn het voor een beestjes, muggen, kevertjes, mieren, vliegjes of spinnetjes?
Dan kun je kijken waar ze vandaan komen. Muggen bijv kunnen komen doordat je met het raam open slaapt en is simpel op te lossen met bijv een klamboe.
Bij kevertjes of mieren moet je goed zoeken of er ergens een kier zit. Deze behandelen met een soort insectenpoeder en ze komen de kier niet meer uit.
Als je daar bewust maatregelingen voor neemt zul je merken dat je geruster slaapt en zul je er ook geen nacht merries van krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je schrijft dat je er heel bang voor bent, dat je er slecht door slaapt en er zelfs nachtmerries van krijgt, dan zul je het grondig moeten aanpakken. Want dit is dan geen leven.

Hier wat tips: houd je slaapkamer fris, dus goed luchten. Niet verwarmen in de winter. Houd altijd een raampje open, eventueel met een hor, als je midden in de natuur woont. Beddengoed regelmatig verschonen, dekbed of dekens stomen of wassen, en iedere dag stofzuigen. Ook eens achter je linnenkast en andere moeilijk bereikbare plaatsen. Als dat zuigen goed helpt, en de beestjes verdwijnen, hoef je dat natuurlijk niet iedere dag meer te doen.

Als je het idee hebt dat je ook daadwerkelijk beestjes opzuigt, de stofzak vervangen en weggooien in een afgesloten plastic zakje. Zuig ook de matras eens goed, en de onderlegger tussen matras en bed. Koop als je matras al oud is, een nieuwe. Maak ook je kast(en) eens goed schoon, en houd je slaapkamer zo leeg mogelijk. Dus geen stapels kleren op een hoop, of andere rommel.

Als je tapijt hebt, kun je, als bovenstaande tips te weinig of niet helpen, overwegen een houten vloer of iets van zeil te nemen. Een forse ingreep, maar altijd slapeloze nachten lijkt mij ook geen pretje.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de gemeente reiniging dienst die hebben verdelgers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je kamer koud op de tocht dus
En leg klontjes met schoon maak spul neer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet ik klontjes met schoonmaak spul neerzetten?