Waarom zitten er bij aanstekers 2 kanaaltjes met gas erin?

Er zitten 2 kanaaltjes met gas erin, en daartussen zit gewoon lucht maar waarom is dat? Als ze dat weg zouden laten hebben ze toch meer ruimte om te vullen met gas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn geen aparte buisjes hoor, je kan het gas gewoon van de ene naar de andere kant laten lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik zeg ook niet 'apparte' kanaaltjes

Antwoorden (2)

precies je geeft het antwoord eigenlijk zelf al.
als je het buisje ertussen weg zou laten moet je het met meer gas vullen om het vol te laten lijken.
gas kost geld dus als je meer gas in 1 aansteker doet ben je meer geld kwijt (en dat wil je niet als verkoper).
en met zo'n buisje in het midden denken mensen (meestal); o dat zou wel horen, maar als je een kleinere aansteker zou maken (om zo ook minder gas te hoeven kopen) vragen mensen zich eerder af of ze niet te weinig gas krijgen voor hun geld.

eigenlijk best gemeen maar zo gaat dat met heeel veel dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke;) weer wat wijzer geworden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha goed toch ? dat is iets wat ze nooit meer van je af kunnen nemen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar je altijd profijt van zult hebben
Wat ik zou denken is;

1) Voor de stevigheid. Zou een kamer ertussen maakt het geheel steviger. Je zou niet willen dat het gaat breken.
2) Als je aansteker bijna leeg is, kan je al het gas naar de kamer brengen waar het slangetje zit. Door de kleinere oppervlakte is het gemakkelijker om je aansteker nog deftig te kunnen gebruiken dan wanneer het tussenstuk er niet zou zitten.
3) Zoals al werd gezegd hierboven. Om winstgevende redenen. Net zoals in flessen, een uitsparing aan de onderkant lijkt mss niet veel, maar tel maar eens op als je dagelijks 1000'en flessen maakt. Money money €€.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja idd :P als ik er zo over nadenk voel ik me eigenlijk best 'genaaid'