Hoe denkt iemand die doof is??

Ik vraag me af hoe mensen denken die doof zijn. Want als ik denk praat ik een soort van in mezelf. Maar hoe doen dove mensen dat dan. In hun eigen taaltje, of plaatjes??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/taal-denkt-dove-hele-leven.81673
http://www.goeievraag.nl/vraag/denkt-doof-persoon-gebruikt-maakt.96367

Het beste antwoord

ik ga er van uit dat je hier bedoelt dat doof geborenen dromen in geluiden? aangezien iemand die op latere leeftijd doof word wel weet hoe je geluiden ervaart.

blinde mensen dromen wel in beelden, ik denk dat het veilig is om te zeggen dat doven ook in geluiden dromen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon, net als mensen die niet doof zijn. Het enige dat anders is, is dat doven niet kunnen horen. Maar zien en fantaseren en bedenken en intellect is precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat ze het zelfde denken, maar als we iets zeggen dan verstaan ze het niet helemaal goed, en dan kunnen wij weer zeggen dat die gene doof is. maar hoe ze ermee moeten leven komen ze vanzelf wel achter :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die je vraagt of je je woorden wil herhalen en het daarna wel verstaat kan dus communiceren maar minder horen, iemand die minder hoort is niet doof maar slechthorend.
Iemand met een bril is ook niet blind!