Waarom moet je op: Maandag,dinsdag,woensdag,donderdag en vrijdag naar school en niet zaterdag of zondag?!

Waarom!!!!:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.6K
Kimath
12 jaar geleden
Daarom! ;)

Antwoorden (4)

Mijn ouders moesten ook op zaterdag naar school en na de kerk op zondagschool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is jaren geleden bepaald. Misschien heeft dit te maken met geloof (sabbat bijvoorbeeld en zondag de rustdag voor de christenen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zondag is sowieso een rustdag
Dit is lang geleden bepaald

En tsjah je moet hoe dan ook naar school. Later zul je wel merken dat je toch wel iets gehad hebt aan die vervelende lessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien had je maandags t/m zaterdags school. Zondag is volgens het christendom een rustdag, lees daar het scheppingsverhaal maar op na. Tijdens de revolutie van het Nederlandse onderwijssysteem is besloten dat men de lesstof efficiënter kon overbrengen. Daarnaast ook dat de kinderen meer vrije tijd moesten hebben. Vanuit deze "ontdekkingen" is besloten om de schoolweek van zes dagen, naar vijf dagen terug te brengen.