Welke merk oldtimer beste ?

En wat is voordelen en nadelen oldtimer auto kopen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (2)

Mercedes (280SEL)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je echt een oude auto, een antiekje, of wil je auto die net oldtimer is geworden voor belasting? Je hebt bijv. mercedes, die is altijd goed. Als er niet veel km mee gereden zijn.

Voor verzekering is een oldtimer als vanaf 15 jaar en ouder, voor wegenbelasting 25 jaar en ouder.
Vanaf 01-01-2012 veranderd de wegenbel. echter, dan is het zo dat tot 1987 belastingvrijs is, daarna niet meer. Het wordt bevroren.
Er was ook nog iets met bijtelling en oldtimers, weet niet hoe dat zit.

Nadeel, auto is ouder, dus sneller kans op problemen, mankementen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nadelen, ze zijn relatief weer wat duurder dan een auto die bijv 15 jaar oud is, veel mensen zijn op zoek naar een oldtimer, ivm voordelen ervan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog nadeel: minder goed voor milieu over het algemeen.