Waar kan ik dit kopen?

Ik heb dit flesje ooit gekregen van iemand. Er zit spul in wat je onder je neus moet smeren als je verkouden bent. Het helpt uitstekend, maar nu vele verkoudheden verder is het flesje bijna leeg.
Helaas is het etiket niet meer leesbaar, maar ik meen me te herinneren dat het Chinees was.
Wie herkent het en waar kan ik het kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je Vaporub van Vicks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zou ik wel herkennen....

Het beste antwoord

Er is geen plaatje, maar het zou Japanse pepermuntolie kunnen zijn en dat je de tekens aanziet voor Chinees.

Japanse pepermuntolie moet je eigenlijk druppelen in een bakje met warm water en dan met een handdoek over je hoofd gaan inhaleren. Echter, als je een beetje onder je neus doet, werkt het supergoed.

Het prikt echter wel en het is olie, dus als je het weg wil wassen met water, verspreidt het zich over het hele gezicht. Weghalen kan alleen voorzichtig met een zakdoekje. Als het prikken je herkenbaar voorkomt als je het onder je neus doet, dan zou het best Japanse pepermuntolie kunnen zijn.

Je kunt het bij iedere drogisterij kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

is het een glazen flesje, met een rode dop?
dan zou het toco tholin kunnen zijn.
denk dat je het in een toko wel kan kopen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een zwarte dop....
Ik zie helaas geen foto,maar bedoel je niet tijgerbalsem?
Je kunt dat denk ik wel bij de drogisterij kopen, maar sowieso bij de toko. En het is zelfs te vinden in de action, het zijn 4 potjes in een pak en is hartstikke goedkoop!