Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag een winkel winst maken op postzegels?

Vandaag wilde ik een postzegel van 0,46 eurocent pinnen. De verkoopster melde mij dat daar dan 0,15 cent bij op kwam. Toen ik verbaasd reageerde zei ze dat ze anders als winkel daar verlies op draaien. Ik vond dit nogal gek en wilde naar een andere winkel gaan. Zelf werk ik op een servicebalie van TNT maar had hier nog nooit van gehoord. Toen ik vervolgens vroeg of ik een velletje van 10 postzegels a 4,60 dan wel mocht pinnen, was dit geen enkel bezwaar. Ik vroeg toen of dit niet wat scheef is, maar de verkoopster zij dat het bij een hoger bedrag wel kan. Zit de winkel nou verkeerd, of is het normaal dat ik voor verlies moet opdraaien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een winkel is een commerciële instelling met als doel winst te maken.
Dat is dus niet verboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag zou volgens mij niet moeten zijn of er winst gemaakt mag worden op postzegels, maar of er voor (kleine) pinbetalingen extra kosten mogen worden gerekend.

En dat laatste mag gevraagd worden, maar komt wel steeds minder voor, denk aan de actie "klein bedrag pinnen mag".

Volgende keer toch contant betalen ??? (Dan betaal je door de afronding maar 45 cent,is het nog goedkoper).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding