wat is het verschil tussen een 4 takt of een 2 takt crosser?

en hoe moet je dat doen met mengen? (4 takt of 2 takt?)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

2 takt is enigsinds ouderwets. Waarbij bij elke slag brandstof ontbrand en ook de cillinder verlaat. Bij 4 takt is er bij de eerste slag ontbranding, dan gaat hij weer op en neer om al het 'afval' naar buiten te lozen. 4 takt heeft hierdoor een gunstiger brandstofverbruik en hogere compressie. Dus laat je het gas los rem je af dat is bij een 2 takt niet. Mengen dat hoeft trouwens alleen bij 2 takt en dat is ongeveer 1 liter olie op 35 liter benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die olie moet gewoon bij de benzine. In je brandstoftank, het is makkelijker om van te voren bijvoorbeeld een reserve tank te mengen.

Andere antwoorden (3)

En met een 2 takt trek je net iets sneller op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mengverhouding verschilt per motorblok, normaal 1:50. Naar mijn weten. Een 2 takt cilinder ontploft bij elke keer op/neer. Een 4 takt gaat plof, op/neer, op/neer, plof. Lager geluid en zuiniger dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inlaat en uitlaat gaat bij een tweetact motor via spoelpoorten en bij een viertact motor wordt dat geregelt door in en uitlaat kleppen.