Er zijn circa 82 soorten walvissen dus zullen de afmetingen ook verschillend zijn. De grootse is de blauwe vinvis, hij kan ong. 33 meter lang worden, dus zal in verhouding tot zijn lichaam zijn oog ook heel groot zijn. Ben ook best benieuwd hoe groot zo'n oog dan precies is...
Om een idee van de grootte te hebben: de tong van de blauwe vinvis is net zo groot als een olifant en weegt ongeveer 2 ton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oogbal van een blauwe vinvis heeft een doorsnede van ongeveer +/- 150 mm, dat is dus klein ten opzichte van het lichaam

Ter vergelijking ook nog wat andere ogen:
Reuze inktvis: 250 mm
Blauwe vinvis: 150 mm
Olifant: 34 mm
Mens: 24 mm