Mijn haar word heel snel vet.. Wat kan ik er tegen doen..

Mijn haar word heel erg snel vet maar ik weet niet waarom help plz.
Nog wat info ik verf mijn haar en stijl het..
Bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Hoi. Hoe meer je met je haar doet hoe sneller het vet wordt. Bij de een natuurlijk sneller dan de ander. Probeer op vaste dagen te douche. Ik merk zelf dat je haar dan langer vetvrij blijft of in ieder geval minder vet. Je kan ook vaker je haar wassen. Bijvoorbeeld elke dag maar dan heb je wel een andere shampoo nodig. Eentje voor elke dag. Staat er meestal op en gewoon te krijgen bij bijvoorbeeld kruitvat. Hoop dat dit helpt. Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je komt het snelste af van vet haar door juist minder te gaan wassen. Zeker NIET elke dag. De hoofdhuid heeft van nature een klein vet laagje steeds als je je haren wast maakt je hoofdhuid een nieuw vetlaagje aan. Als je je haar elke dag gaat wassen gaat je hoofdhuid juist meer (lees overtollig) vet aan maken) je moet moet juist je hoofdhuid "lui" maken. Wat echt helpt, het klinkt vies maar is juist je haar 1,5 tot 2 weken NIET wassen. Hierdoor vertraagd de vetproductie. Gewoon je haar in een staart dragen, en niet te veel met je borstel over je hoofdhuid gaan. Daarna gewoon 2 maal per week wassen. Zorg ook dat je je crèmespoeling of masker of wat je ook voor verzorging gebruikt niet op de hoofdhuid smeert hierdoor word het ook sneller ver. Ik zou dus zeggen, 2 weken volhouden en je probleem is opgelost. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak komt dat omdat je gezicht heel erg vet is,probeer eens te testen om op een dag je gezicht schoon te mKen met een make up reinigingsdoekje.
Ik heb hier ook last van gehad en begreep er niks van tor ik merkte dat mn gezicht vettig was in bepaalde periodes van het jaar,ik maakte mn gezicht wat vaker schoon want automatisch haal je de lokken uit je gezicht dus wrijf je eerst langs je gezicht en dan door je haar ;-)
Probeer het maar eens ;-)