geen 2e hands matras want dan heb je verhoogte kans op wiegendood?

ik heb voor mijn oudte een nieuw matras gekocht toen hij geboren was. deze kosten 100 euro en hij ligt er nu zo een 19 maanden op. als de baby in november komt krijgt hij een grote jongens kamer :). moet ik nu ook een nieuw matras kopen voor mijn andere kindje of geld 2e hand alleen als 2e hands als hij ergens anders vandaan komt. ik vind dat ik nu weer een nieuwe moet kopen. mensen kijken mij aan alsof ik gek ben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Of dat de suggestie van wiegendood klopt durf ik eigenlijk geen antwoord op te geven... Het matras is wel een erg grote bron van bacteriën. En daar moeten mensen vaker bij stil staan. Ik verklaar je in ieder geval niet voor gek als je een nieuw matras koopt voor de baby...

laat je niet gek maken wiegedood komt niet van een matras van krap 2 jaar oud ,een 2e hands matras dan word bedoelt een matras wat ettelijke jaren gebruikt is en waar ik weet niet wat mee gebeurd is. Wiegedood is iets wat je niemnad gunt maar om nu alweer een nieuw matras te kopen daar doe je alleen de handelaar een plezier mee, koop liever een goed nieuw matras als de baby ook een grote jongens of meisjeskamer krijgt dat matras moet veel langer mee. mijn kinderen hebben ook alle op het zelfde wiegmatras gelegen.

Als dat andere matrasje van je eigen zoontje is, zou ik zelf geen nieuwe kopen. 2e hands zie ik echt als iets wat bij een ander (vreemde) weg komt en waarvan je niet weet hoe het gebruikt is. Maar als het voor jou beter voelt, moet je het gewoon doen. Dat er een verband zou kunnen zijn met wiegendood is moeilijk aan te tonen. Dus doe het dan in dit geval voor je eigen gemoedsrust.

Kinderen die sterven aan wiegendood houden tijdens de slaap eenvoudigweg op met ademhalen. In het algemeen wordt aangeraden, om het risico op wiegendood te verminderen, baby’s borstvoeding te geven, niet bloot te stellen aan sigarettenrook en ze niet te warm gekleed op hun rugje op een relatief stevige matras te slapen te leggen. Mijn kleinzoon had vlak na de geboorte ook problemen met ademhaling, we hebben toen een soort electronische onderlegger via het toenmalige ziekenfonds gekregen. Die onderlegger registreerde de hartslag en de ademhaling. Indien er 10 seconden geen ademhaling plaatsvond, ging een alarm af, wat inderdaad een paar maal gebeurd is. We moesten de babij dan even schudden, en hij ademde weer. Het is nu een reus. Misschien een tip om dit aan te schaffen? Dan heb je wat meer rust. Sterkte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100