Wat is leuk om te doen als je in het ziekenhuis ligt

Ik heb het gevoel dat ik het hele internet al heb afgesnuffeld en ik weet echt niks meer om te doen
Ps. Ik ben 14 jaar dus een roman lezen ofso vind ik niet leuk

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat zal afhangen van hoeveel je zelf kan. Ik vermoed dat basketballen met de mri machine er even niet in zit dus dan toch maar de wat saaiere dingen... Strips lezen (Donald Duck, Astrix, Knudde, De Blauwbloezen, Suske en Wiske, Guust Flater, etc). Boek lezen. Goed je zegt niet van romans te houden maar weet je zeker dat je de juiste boeken bekeken hebt? De Harry Potter boeken en boeken als de DaVinci Code zijn nog behoorlijk boeiende boeken. Waarschijnlijk denk je te veel aan je typische leeslijst boeken (echt waarom docenten willen dat kinderen de Kleine Blonde Dood lezen is mij een raadsel). De boeken van Terry Pratchett zijn ook erg leuk om te lezen (al moet je een beetje van dergelijke logica houden). goeievraag.nl bijhouden of break.com (je bent echt nog niet klaar met het internet hoor), 4chan.org uitlezen, southparkstudios.nl, youtube.com (er is op youtube meer film materiaal dan je in een mensenleven kan zien), facebook spelletjes (irritant verslavend), worldconquer.org uit je hoofd leren, snopes.com, tvtropes.com Verder zijn er genoeg series en films te vinden op het internet. Al dan niet legaal en het is een uitstekende manier om je Engels bij te schaven want Nederlandse ondertitels zijn zeldzamer. Zowel oud als nieuw. Ook fan films die legaal zijn kunnen behoorlijk goed zijn (Star Wars Broken Allegiance is een mooi voorbeeld). Verder zijn er spellen genoeg. Computer spellen kan je denk ik zelf wel bedenken maar er zijn ook heel veel eenvoudige snelle kaart spellen te vinden zoals Koehandel, Guillotine, Caesar en Cleopatra, Machiavelli, etc. Het zijn geen dure spellen en ze kunnen je lang bezig houden. Bovendien nemen ze maar heel weinig ruimte in. Leer een muziek instrument spelen (bij voorkeur 1 die je zonder herrie kan leren zoals een keyboard met koptelefoon). Leer met 3DSMax en Photoshop omgaan (instructievideo's genoeg op internet) en maak je eigen films. Je huiswerk maken (goed; leuk is anders maar het moet toch gebeuren).

Vraag gezelschap van de leukste zuster van het ziekenhuis!

Als je er nog even ligt zou ik wel even een tvtje bestellen, dat scheelt een hoop. Je kan veel leren van national geografic of discoverychannel en animal planet is ook wel geinig, zeker de afleveringen van the dogwhisperer met cesar milan. Tussendoor een sudokupuzzel of een jongerentijdschrift. En je zal misschien wel wat huiswerk kunnen maken. Knip je teennagels, knijp je meeeters uit neem een lekkere lange douche, maak een tekening, bel je familie en vrienden enz enz. Beterschap en ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te blijven!

Tv kijken als je je handen niet kunt gebruiken als je het wel kunt gamen :p

Misschien een leuk gamespel doen happy harvest is erg leuk! Beterschap!

CliniClown aan z'n neus trekken

Platen aanvragen bij de ziekenomroep.

Laat een tv aansluiten . En als je die uit hebt staan mens erger je niet spelen . Gebruik het hele bord dan speel je ook tegen je zelf .

Als je een laptop hebt zou ik een paar films op een sticky laten zetten,programma'tje downen om ze af te spelen en je kunt lekker je eigen smaak films kijken. Daarnaast zou ik idd ook een leuk spel naar eigen smaken door je ouders laten halen en je kunt op verschillende sites gemiste programma's kijken en op youtube heb je zat leuke filmpjes waar je van houdt :-) Beterschap !!

Op de meeste ziekenhuis tv's kun je een spelcomputer aansluiten.

Punniken dus

Sms'en, telefoneren, foto's inplakken, nagels lakken, DVDtje kijken, 6 seizoenen Sex in the City, Friends, Prison Break, Grey's Anatomy. Veel verschillende modetijdschriften vragen, (red, elle, jackie, linda) en dan je outfits voor aankomend seizoen eruit knippen en bij elkaar plakken. Een dagboek bijhouden van hetgeen je allemaal voelt en meemaakt. Babbelen met lotgenoten.

1. Zorg dat je leuke muziek bij je hebt met een lekker zittende koptelefoon, heb ik vroeger veel aan gehad. Het helpt altijd als je je kunt afsluiten voor de buitenwereld en je eigen omgeving naar je bed kunt brengen. 2. Op deze site nieuwe vragen bekijken en het antwoord zoeken op google.

Ga een thriller schrijven.

Je hebt dus internet? Probeer een online game zoals bootleggers.us of mobstar.cc Dat zijn gratis browser games waar je niets voor hoeft te downloaden. Het kost nogal wat tijd om erin te komen maar tijd is iets dat je wel hebt als je in het ziekenhuis ligt, veel plezier & beterschap natuurlijk.

lees een strip (urbanus strips zijn super leuk!)

als je een beetje mobiel bent, kun je eens andere patienten bezoeken, er zijn er vast meer van jouw leeftijd. neem een pak kaarten mee. het lijkt me niet geweldig om alleen maar naar beeldschermen (tv, pc) te staren. Probeer muziek, of een luisterboek.

Probeer alle openstaande vragen van goeievraag.nl te beantwoorden :P

ten eerste BETERSCHAP misschien kunnen je vriendinnen/vrienden langskomen of andere familie. Ik weet niet waarom je in het ziekenhuis ligt en waar je ligt maar misschien kan je even met een rolstoel rondrijden, bij ons had je beneden een cafeetje waar je snoepjes en drinken kon kopen, dan heb je weer even wat te doen:P

aan een dokter vragen of je een party mag houden met je vrienden

Films/tv kijken, series kijken die je leuk vind op dvd (dan kan je het hele seizoen achter elkaar zien :)) knutselen, tijdschriften lezen, een foto plakboek maken met allerlei plaatjes en gekleurd papier (zo ben je ook nog met je familie/vrienden bezig.) spelletjes zowel op de computer of tv als met mede patiënten. Er zijn best veel mogelijkheden! Er zullen zeker momenten zijn dat je je gaat vervelen in het ziekenhuis, de dagen duren lang en je zit er niet voor je plezier. Maar je moet er het beste maar van maken! Beterschap!

Hangt er ook van af of je uit bed mag? In een rolstoel? Meestal is er een soort algemeen ruimtetje per afdeling, daar kun je met iemand anders een spelletje doen of wat kletsen. Alsmaar achter de pc/beeldscherm zou ik niet zo aanraden. Is een luisterboek iets voor je? Vraag er eens naar via de bieb van het ziekenhuis.

Zusters versieren :)

quizlet.nl! ik ben er echt helemaal aan verslaaft,je kan er een verhaal schrijven,quizen maken,en zelf invullen,verhalen van anderen lezen...en nog veel meer!!!is echt een aanrader! Toegevoegd na 1 minuut: p.s ik snap dat je daar niet aan vind,ik ben ook 14,echt saai xD srry voor de mensen die dat leuk vinden.... Toegevoegd na 3 minuten: p.p.s. anders muziek luisteren,daar vrolijk ik altijd van op,en het word(bij mij) nooit saai!! p.p.p.s veel beterschap,en ik hoop dat je daar snel weg mag.:) groetjes mij!(niet dat je me kent denk ik...:))

Bronnen:
www.quizlet.nl

Ik heb zelf ook in het ziekenhuis gelegen maar toen was ik 4 en 5 jaar, dus misschien zijn deze tips wat kinderachtig. Ik geef ze toch: luisterverhaaltjes uit de bibliotheek. je kan reserveren via internet en als iemand die dan even voor je wilt halen. Er zijn heel veel mooie boeken voorgelezen die op cd te beluisteren zijn. Ik kan me er uren mee vermaken. Ik houd ook er van puzzeltjes maken. Je hebt ontzettend veel puzzel boeken dus het is altijd leuk om gewoon steeds even één puzzeltje te maken. Als je langere tijd in het ziekenhuis ligt dan kan je ook nar school, misschien is het leuk om verdieping aan te vragen? Het is momenteel ontzettend mooi weer, je kan ook gezellig met een kennis buiten gaan zitten! Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en als je niet erg van boeken lezen houd, dan kan je ook strips lezen! Ik ben zelf ook nu 14 jaar en ik houd nog steeds erg van Donald Duck het is helemaal niet kinderachtig. Natuurlijk kan je ook een andere strip proberen zoals tom&jerry of katrien en dergelijke. Ik hoop dat je er snel weer uit bent! Veel beterschap! Toegevoegd na 5 minuten: ik heb hier een leuke site, misschien de moeite waard om te bekijken? http://planetperplex.com/nl/category/index/ Het is een site waar je puzzels zoals optische illusies tegen komt. Via de tabbladen kan je verschillende soorten puzzels vinden. Probeer gewoon maar wat!

laptopje op je schoot en schaken op chess.com! of anders een schaak engine downloaden!

Zoek op Youtube naar Ray William Johnson. Altijd leuke filmpjes. bleachget laat je de japanse amine Bleach streamen. En zoek naar open source games. Deze zijn klein en gratis.

Ik las gruwelijk veel toen ik er plat lag (2 maanden dankzij CVA)... dus boeken.... zou je toch aanraden ze eens te gaan lezen, harry Potter, Narnia, gewoon, leukere verhalen, of boeken met een beetje historie, zoals die van Wilbur Smith? Goed tijdverdrijf en je schijnt er nog intelligenter van te worden ook...!

Gamen bv ds,psp en p.s. boeken lezen is niet altijd saai er zijn soms best spannende boeken voor tieners je moet egt de boeken van Mel wallis de vries lezen of helen vreeswijk dan verveel je je egt niet of je kan muziek luisteren

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100