Ongeveer zevenhonderd twintig gram. 0,72 kilo dus....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 kilo is 1000 gram
1 liter is ook 1000 gram
Dus 1 liter is 1 kilo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ala et om water gaat ja
Frimu2
5 jaar geleden
Test deze stelling even literfles vol met zand , en weeg hem daarna.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tuurlijk niet Loredinna.
Elke vloeistof heeft wat men noemt een eigen soortelijk gewicht.
Neem bv een liter kwik. Deze weegt dan vele kilo's.
De dichtheid/ soortelijke massa van benzine is 0,70 kg per dm3 ( liter). Dus per liter benzine kom je op 0,70 kg.
13 jaar geleden
1 kilo = 1 liter (behalve als je een liter veren hebt is het niet 1 kilo)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Min.
1 liter is een inhoudsmaat, dit heeft geen standaardgewicht.
Wanneer ik 1 liter lucht in een ballon blaas, weegt hij volgens jou 1 kilo...Evenveel als een liter ijzer.
Frimu2
5 jaar geleden
Geperste vogelveren kom je nog een aardig eind in de richting.
Met springveren is het te halen en kan je er zelfs overheen.
1 literfles op de weegschaal en nullen met tarra.
Fles vullen met benzine.
Weer wegen.
Gewicht van de benzine (Euro 95) wordt weergegeven en is 725 gram.
5 jaar geleden
DolfDietz
5 jaar geleden
zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Soortelijke_massa_van_vloeistoffen
Mensen die zeggen dat 1 liter automatisch gelijk staat aan 1 kilo hebben denk de middelbare school niet afgemaakt. Je haalt hier dan verschillende grootheden door elkaar. Liter en m^3 zijn eenheden van volume. Kilo is een eenheid van massa.
Van 1 L = 1 kg is alleen sprake als het om stoffen gaat met een dichtheid van 1000 kg / m^3 want dit kan je herleiden tot 1 kg / dm^3 = 1 kg / L

Water is hier vaak het voorbeeld van omdat de dichtheid van water heel dicht tegen de 1000 kg/m^3 aanligt.

Benzine in dit geval heeft een dichtheid van 720 kg/m^3 (het is dus lichter dan water. Dat had je ook al kunnen weten omdat je je weet dat benzine drijft in water).
720 kg/m^3 staat gelijk aan 0,72/L dus bezine weeg 0,72 kilo per liter oftewel 720 gram.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
E10 is ongeveer 0,753 Kilogram als je uitgaat van 10% ethanol.

0.9L Benzine is 0,674 Kg (90%)
0,1L Ethanol is 0,079 Kg (10%)
een jaar geleden