Wie vond graffiti uit. ( de spuitbussen niet de stof )

Toegevoegd na 8 minuten:
Linda dat is zonder spuitbus!!! Dat is met krijt enzo. Wie vond nou de spuitbus met graffiti uit dat vloeibaar was???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

De Noor Eric Rotheim wordt gezien als de uitvinder van de spuitbus. In 1929 patenteerde hij zijn uitvinding. In de jaren '50 werd die verpakkingsvorm verder ontwikkeld. Insecticiden, luchtverfrissers en haarlak waren de eerste producten die met succes op de markt werden gebracht. In de jaren '60 maakte de spuitbusindustrie een grote groei door. Een steeds breder assortiment aan producten werd op de markt gezet en consumenten bevestigden de voorkeur voor de spuitbus door deze steeds meer te gebruiken. In het begin van de jaren '70 werd ontdekt dat lakverf ook gesprayd kan worden.
Keith Haring wordt gezien als de uitvinder van graffiti. Dat begon in Amerika in de jaren '70 en '80. Keith Haring maakte kunstwerken op kale muren, zoals bij een metrostation. Ook werd het gebruikt door gangsters om hun gebied af te bakenen. Na een tijdje sloeg het over op de jongeren die steeds meer hun best gingen doen om nieuwere stijlen en mooiere letters te ontwerpen.
Amadea