Niet slissen en als je een beugel hebt kun je er weinig aan doen want dan ligt het aan je beugel maar je kan misschien je hand half voor je mond houden zodat het niet echt opvalt
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door eerst te slikken en dan te praten. dit tussen het praten ook een paar keer doen.

blijf het een probleem kan je naar logopedie waar je oefeningen kan krijgen voor je mondspieren en de mondmotoriek/uitspraak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig praten. consumptie komt vaak (niet altijd) door enthausiastme