Een alinea is opgebouwd uit een aantal zinnen die onderling met elkaar samenhangen.

Zie voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alinea
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin, midden en eind.

Begin: iets wat aanduidt waar het over gaat, of een opwarmertje daarvoor is.
Middenstuk: de verdere inhoud.
Slot: een slotopmerking, conclusie, afsluiting.

Zo hoort alles van dit onderwerp bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een alinea heeft niet per definitie een begin, midden en een eind. Het zijn gewoon een aantal regels bij elkaar die samen een stukje van een tekst vormen. Een hele tekst bestaat uit verschillende alinea's, namelijk: beginalinea, tussenalinea's en eindalinea.
een begin , middenstuk , en eind :)