Allemaal kleine bultjes

Sinds een dag zit ik op mijn armen onder de kleine bultjes. Mijn eerste gedachte was dat het de vlooien van de hond waren. Maar dat lijkt me wat ver gezocht. Want volgens mij bijten die de mens niet. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn?

Soort van allergie van het warme weer, ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook last van.
Dus ik ga deze vraag even volgen, misschien komen er nog handige tips voorbij! Behalve uit de zon blijven, want dat gaat niet met mijn werk....

Het beste antwoord

Zonlicht allergie, wordt veroorzaakt door het u.v. licht.
Als het in het begin van de zomer ineens erg zonnig wordt, krijgen we te snel en te veel u.v. straling van het zonlicht.
In de loop van 3 a 4 dagen gaat het meestal over.

de kleine bultjes kunnen erg jeuken, probeer er eens met blaadjes van de weegbree of hondsdraf er overheen te wrijven tegen de jeuk, of anders even langs de dokter voor een zalfje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jeuk valt eigenlijk reuze mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens met hondsdraf, ken je het plantje?
Groeit half schaduw, kruipend en laag.Blad heeft een sterk kruidige lucht. Is een wilde plant, vaak onder heggen.

Andere antwoorden (8)

Ik gok inderdaad op een zonne-allergie. Mijn vriendin heeft er ook last van. Dit zijn allemaal kleine bultjes die bij benauwd weer komen opzetten.

Of je bent allergisch voor Hollandse Nieuwe:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Bultjes' is een omschrijving die heel veel dingen kan zijn.
Vlooien of soortgelijke bijtende beestjes zijn zeker een mogelijkheid, er is vanalles dat bijt. Zeker als het erg jeukt kan dit goed.
Uitslag door de zon en/of veel zweten komt ook bij veel mensen voor.
Daarnaast kan het een allergische reactie zijn voor iets wat je hebt gegeten of aangeraakt.
Kortom, om het zeker te weten is je huisarts de enige optie, maar waarschijnlijk is het binnen enkele dagen weg. Als dat niet zo is of het vaker terugkomt is het wel verstandig een dokter te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht het eerste aan een zonne-allergie of, waarschijnlijker, een zweetallergie. We hebben echter al meer hete zomers gehad, dus dan zou je die verschijnselen toen ook al moeten hebben gehad. Zo te lezen is dat niet zo.

Dan blijven dingen over die nu eenmalig gebeurd zijn.

Denk eens aan de volgende punten:
- Iets gegeten dat je normaal niet eet.
- Anderssoortige kleding gedragen.
- Buiten gezwommen (blauwalg).
- Door brandnetels oid gelopen - kan ook in de tuin zijn.
- Ander wasmiddel of wasverzachter gebruikt.
- Ander beddengoed.

Ik ben kansloos om de juiste aan te wijzen - dat zul je zelf moeten doen. Ik hoop dat ik je op een idee heb kunnen brengen.

Toegevoegd na 26 seconden:
Ik lees net van de vlooien. Da's ook een mogelijkheid.

Toegevoegd na 58 seconden:
Oh ja, als het vanzelf overgaat: niets aan doen en geen zorgen over maken. Je lichaam lost het vanzelf wel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er altijd last van als ik ook maar aan de zon dénk. Of eigenlijk ook al in de winter als ik ergens binnen ben voor langere tijd waar de verwarming op solderen staat. Het zou dus inderdaad een warmte-allergie kunnen zijn. Maar er vliegt ook werkelijk van alles rond buiten met dit weer, dus er zijn meer kandidaten.

Ik zou er voor alle zekerheid in elk geval even mee langs de huisarts gaan. En even echt uit de zon blijven - hoewel het in de schaduw ook verschrikkelijk warm kan zijn , dan is binnen misschien nog wel een betere optie als het daar koel is - om het eventueel proefondervindelijk vast te kunnen stellen.

Als je met dit weer veel in en uit het water bent, zou het daar eventueel ook mee te maken kunnen hebben. Ook zou he een reactie kunnen zijn op zonnebrandmiddelen.

Toegevoegd na 8 uur:
Het meest bijzonderen verschil tussen warmte-uitslag en zonne-uitslag is dat de laatste niet jeukt, terwijl de eerste een ramp is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze bultjes hebt sinds dat het zo warm is, is mijn eerste gedachten warmtebultjes.
Dit zie je ook veel bij kleine kinderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ga voor alle zekerheid even lang je huisarts, die kan je het goede antwoord geven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlooien bijten alleen waar de huid dunner is, bijvoorbeeld in je ellebogen en oksels enzo. Dus als het daar niet zit is het iets anders.

Eigenlijk moet je ermee naar je huisarts (tenminste als je er echt last van hebt), maar laten we toch maar even nadenken:

Een gedachte: sommige mensen hebben kledingallergie, die echter vaak pas opspeelt bij flink zweten. Dus heb je pas iets nieuws gedragen met (half)lange mouwen bij warm weer?

Als het kleurloze bultjes zijn die niet jeuken kan het ook gewoon een normale reactie op de warmte zijn. Hebben volgens mij ontzettend veel mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een allergie is, wil een antie hooikoorts pilletje nog wel eens helpen.Ik ben opeens allergiesch voor perziken.Ook vol blaasjes .Met die pilletjes was het zo over.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine rooie bultjes die sterk jeuken en zelf complete plakkaten kunnen vormen op de huis kunnen door zowel zon als warmte & zweten worden gevormd.

Dit kan zomaar spontaan ontstaan. Dat je al 10 jaar elk jaar in de tropen zit en geen last hebt gehad, betekend niet dat je ze nu niet zou krijgen: Je lichaam reageerd van dag tot dag anders op de omstandigheden.

Ga even bij de huisarts langs om zeker te zijn. Maar als je de laatste dagen momenten hebt gehad dat de warmte voor je gevoel te veel was, is de kans groot dat je nu gewoon last hebt van warmte uitslag.