IS EEN AIRCO SLECHT?? OP JE KAMER??

en waarom? (sorry voor de hoofdletters)

Weet jij het antwoord?

/2500

Een raam open doen is gezonder.

Voor verkoeling binnenshuis kunt u het beste een ventilator gebruiken. Airconditioning is af te raden. De airco kan namelijk luchtwegklachten verergeren door de droge lucht en het temperatuurverschil met buiten. Kiest u toch voor airconditioning, stel het apparaat dan niet te droog of te koel af, hooguit 5 graden koeler dan buiten. Voorkom ook dat een airco vuile lucht rond blaast. Gebruik een airco die goed te reinigen is en doe dit volgens het voorschrift. vooral mensen met astma kunnen beter geen airco op hun kamer plaatsen.

Bronnen:
http://www.astmafonds.nl/mijnkindheeftastm...

Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar er was een alternatief voor een airco. Leg paar flessen water in een vriezer. Leg de flessen met het ijs voor een ventilator, die blaast dan de koude lucht de kamer in. Veel goedkoper, minder stroom en de luchtvochtigheid zal ook niet stijgen. O ja, richt een koude stroom niet direct op je lichaam, maar altijd op een muurof plafond of zo.

Ik heb een airco en slaap er heerlijk door. Ik heb geen luchtwegaandoeningen, dus kan niet beoordelen of het dan ook geldt, maar niet slapen vanwege de hitte lijkt me ook niet gezond. Waar de meeste mensen de fout mee ingaan is het kopen van een goedkope airco, bijvoorbeeld een mono unit. Dan slaap je alsnog niet door de herrie. Wil je airco, neem dan een goeie van Daikin (heb ik, werkt perfect en is vrijwel onhoorbaar), Mitsubshi of LG. Met installatie ben je dan wel 1500-2000 armer. Installeren mag je niet zelf, maar moet door een STEK erkend bedrijf. Het is misschien veel geld, maar in de auto betaald men het er wel grif voor.

Wat een onzin dacht ik, toen mijn partner mij vertelde toen we gingen samenwonen, dat hij niet zonder airco kon. Maar terwijl ik dit schrijf zit ik in onze airco-gekoelde huiskamer en het is zalig. Het is een duur systeem maar het werkt fantastisch. Voorheen kon ik erg last hebben van de warmte, maar nu voel ik me stukken beter als het benauwd of warm is. Ik ben astmatisch, heb een zware huisstof-allergie maar geen last van de airco. Ik voel me er juist veel beter bij. Vind het nog steeds een luxe-oplossing maar wel eentje die me erg goed doet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100