Hulp voor leren.

Ik bn heel slecht met leren van toetsen. Als ik bijvoorbeeld 2 weken van te voren begin weet ik alles. Maar dan heb ik de toets,, en dan weet ik niks meer :s.
Tips??

X

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lesbi, wat werk je er hard aan! En wat sneu dat het dan toch niet gaat!

Wat heel belangrijk is, is dat je niet alleen leert, maar ook uittreksels maakt. Mag best uitgebreid. Want wat je opschrijft zit vaak beter in je hoofd dan alleen leren.

Net voor de toets alleen de uittreksels doorlezen. Die heb je dan al verschillende keren onder ogen gehad.

En als het om andere vakken gaat dan talen, dus AK of geschiedenis of Levo of Maatschappijleer, maak een tijdslijn. In volgorde van gebeurtenis. Als je dan een keer iets niet weet, dan herinner je je beter waar het ongeveer staat en dat kan een handvat zijn.