Zijn mandarijnen en sinaasappels oranje van zichzelf of komen ze groen van de boom en worden ze geverfd?

Geverfde sinaasappels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
17.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geverfde sinaasappels???

Antwoorden (2)

Ze beginnen groen aan de boom. Zodra ze gaan rijpen ontstaat de oranje kleur. Na het oogsten rollen ze vaak nog door een z'g. waxbad' waardoor ze mooi gaan glimmen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak worden ze geverfd als ze niet oranje genoeg zijn dan zijn ze bijv. nog een beetje groen. dit is alleen maar om de sinaasappel er mooier uit te laten zien.