Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om te niezen met je ogen open?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
648
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nies heeft een snelheid van meer dan 150 kilometer per uur! Daarvoor wordt eerst grote druk opgebouwd, die zelfs gevaarlijk kan zijn. Iedereen knijpt zijn ogen dicht tijdens het niezen, doordat de zenuwen van de ogen dicht bij de zenuwen van de neus zitten. Mocht het iemand lukken om de ogen open te houden tijdens het niezen, dan hoeft die persoon niet bang te zijn dat de ogen eruit zouden komen door de grote druk: dat is een broodje-aap-verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/29244-niezen-uitleg-wat-het-is-en-hoe-het-kan-ontstaan.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat zou me wel superstoer lijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen maar ik zou het niet proberen je kan er blind van worden. Doe ze maar lekker dicht

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij is het wel mogelijk alleen echt duper slecht voor je ogen!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je aan het autorijden bent.. Heb ik wel een paar keer gehad. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan, maar NIET PROBEREN! als het per ongeluk gaat is het een natuurlijke reactie van je ogen, als je het expres doet, kun je inwendige bloedingen krijgen. Je kan er ook blind van worden, maar die kans is klein
Het lukt je nooit om met je ogen open te niezen, als je het wel doet , springen je ogen eruit.;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding