Heeft het zin een vraag 14 dagen open te stellen en is er een bepaald optimum?

Ik heb de indruk dat de meeste antwoorden worden gegeven 'in de eerste dagen' nadat het antwoord is geplaatst en soms 'in de eerste uren'. En dat het daarna 'stil' wordt. Hebben jullie die indruk ook en zo ja.. hebben jullie een suggestie over de optimale tijd?

Bij deze vraag experimenteer ik met 3 dagen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Kennisvragen tot het juiste antwoord gegeven is (en dat kan heel kort zijn) , maar pas daar wel mee op en wacht minstens een dag tot de hele vaste kern in elk geval de vraag heeft kunnen lezen ; soms komt er toch nog een ' beter' goed antwoord. Vollediger, of bleek het eerste toch onjuist te zijn (en daar staan er hier nogal wat van).

Voor een open vraag : tot er al een dag of drie niet meer geantwoord is, of tot je het seintje krijgt dart je een vraag moet sluiten.

Ik zou overigens geen echt goede reden weten om een open vraag eerder te sluiten dan de automatische datum ; nieuwelingen zoeken ook oudere open vragen af en krijgen zo de kans nog te antwoorden, en het openstaan kost je verder niks ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij meningsvragen wel, omdat er altijd nieuwe mensen bijkomen. Bij kennisvragen niet, omdat het beste antwoord dan toch al wel gegeven is.

Toegevoegd op 20-06-2009 09:28:16
Kennisvragen bijvoorbeeld 3 à 4 dagen. Meningsvragen 2 tot 3 weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet herinneren dat ik wel eens een vraag langer dan 3 dagen open heb laten staan. Zo gauw er een x-aantal uur niet meer gereageerd is. Dan sluit ik de vraag gewoon, al dan niet met een 'beste antwoord'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat het vrij weinig zin heeft omdat mensen niet vaak zo ver terugkijken naar vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is aan de vraagsteller, als die denkt of hoopt dat er meer antwoorden moeten komen omdat er tot op heden geen goed antwoord bij zit, dan is dat een de vraagsteller om extra tijd te geven voordat de vraag gesloten wordt...
De keuze van 14 dagen is wel een juiste, naar mijn mening... En ook volgens GV, anders hadden ze daat wel een andere tijdspanne aan gehangen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan of de vraagsteller het antwoord heeft gekregen wat hij/zij zocht. Een kennisvraag kan binnen enkele uren een correct en sluitend antwoord opleveren, zelf sluit ik de vraag dan omdat er meestal nog een 'herhalings-antwoord' komt van anderen in min of meer dezelfde bewoording.

Een meningsvraag kun je zeker een dag of 3~5 open laten staan. Maar met zoveel nieuwe vragen per dag merk ik dat er al snel geen nieuwe antwoorden meer komen. Afhankelijk daarvan sluit ik de vraag vaak eerder dan de zeven dagen die ik er in eerste instantie voor uittrok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft denk ik idd geen zin om een vraag lang open te stellen. Meestal, want ik kom vaak maar één keer per dag op deze site, 'blader' ik terug naar de afgelopen vragen en als ik echt niks te doen helemaal terug naar lang geleden, maar dan pik ik alleen de vragen eruit die ik kan beantwoorden, dus zullen veel vragen wegvallen. Het is wel jammer dat een vraag maar ca. 3 dagen de aandacht krijgt, want er zitten niet altijd goeie antwoorden bij de eerste antwoorden.