Behandelen met luizen shampoo, en in vervolgs lavendel druppels in je shampoo doen, houden ze niet van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat helpt niet. Die lavendelolie. Ga je alleen maar vreselijk van stinken.
Vraag aan je ouders of ze spul hebben hoe het eruit gaat (mijn ouders weten zoiets altijd wel) Maar schaam je er niet voor. Het komt heel vaak voor! Het is niet leuk, maar ook niet het einde van de wereld. Ik wens je vooral succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoeken op GV op de vele vragen over hoofdluis.
Daar staan een heleboel goeie tips tussen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/school-hoofdluis-geconstateerd-methode-voorkomen.20774

je kunt gif gebruiken, maar kammen kammen kammen minimaal 2 wetek lang elke dag met een goede netenkam (Niska) is eigenlijk het enige dat echt helpt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je wordt tegenwoordig trouwens doodgegooid met allerlei nieuwe luizenmiddeltjes, waarvan de meesten helemaal geen werkzame stof bevatten en net zo goed werken als water. Het enige dat nog helpt is Prioderm, maar ook daarbij zul je moeten kammen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haren nat maken en op je natte haren een handje conditioner smeren, dan met een luizen/netenkam blijven kammen. De meeste luizen kam je er uit en ook de neten hebben door de conditioner geen houvast meer aan de haren en zullen loskomen. Dit doe je twee keer per dag. Knuffels bijv. op bed en andere textiel kun je wassen of in een dichte vuilniszak stoppen voor 2 weken. De neten/luizen verstikken zo. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het ook met zonnenbloemolie en een luizenkam er uit kammen, dan gaan de neten er makkelijker uit. En koop luizenshampoo. Als je gaat kammen met een luizenkam doe het dan zeker iedere dag en met een gaasje er in gaat het ook wel makkelijk.
En als je denkt dat ze er uit zijn, moet je toch na een weekje nog even controleren of ze weg zijn anders begint het weer van voor af aan.