Wat kan ik doen?

Ik zit nu In de brugklas van havo/vwo. Ik leer mijn toetsen altijd goed maar als ik het proefwerk moet maken kan ik me dingen opeens niet meer herinneren.
Herkennen jullie dit? Of weten jullie hier iets tegen?
B.v.d!

Weet jij het antwoord?

/2500

Verdeel je huiswerk in stukjes en leer elk stuk omstebeurt!

Je moet gewoon kalm blijven. En het proefwerk herhalen. Werkt bij mij altijd heel goed

Dat is echt zo leem dan moet je maar beter leren

Ik heb eens gelezen en ook uitgeprobeerd dat de beste manier om iets te onthouden, de woorden/ zinnen aan elkaar moet koppelen. Hoe bizarder des te beter je het onthoud. Vb boodschappenlijstje onthouden. Suiker, cola, wcpapier. De cola viel op straat, ik proefde ervan de suiker. Ik gebruikte wcpapier om het op te ruimen en weer terug in de cola te doen.

Ja,dat is een bekend verschijnsel. Dat wordt een "black-out" genoemd. Je bent niet de enige die dit heeft. Ik heb het zelf bijvoorbeeld tijdens mijn excamens gehad waardoor ik in tijdnood kwam! Ik ben gelukkig wel geslaagd ( met hoge cijfers!;-) Het heeft te maken met "moeten presteren" onder druk.Kalmerende pilletjes,zoals Valdisper,kunnen helpen.Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100