Wat kan ik doen?

Ik zit nu In de brugklas van havo/vwo. Ik leer mijn toetsen altijd goed maar als ik het proefwerk moet maken kan ik me dingen opeens niet meer herinneren.
Herkennen jullie dit? Of weten jullie hier iets tegen?
B.v.d!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Verdeel je huiswerk in stukjes en leer elk
stuk omstebeurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon kalm blijven. En het proefwerk herhalen. Werkt bij mij altijd heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is echt zo leem dan moet je maar beter leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens gelezen en ook uitgeprobeerd dat de beste manier om iets te onthouden, de woorden/ zinnen aan elkaar moet koppelen. Hoe bizarder des te beter je het onthoud. Vb boodschappenlijstje onthouden. Suiker, cola, wcpapier. De cola viel op straat, ik proefde ervan de suiker. Ik gebruikte wcpapier om het op te ruimen en weer terug in de cola te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat is een bekend verschijnsel.
Dat wordt een "black-out" genoemd.
Je bent niet de enige die dit heeft.
Ik heb het zelf bijvoorbeeld tijdens mijn excamens gehad waardoor ik in tijdnood kwam!
Ik ben gelukkig wel geslaagd ( met hoge cijfers!;-)
Het heeft te maken met "moeten presteren" onder druk.Kalmerende pilletjes,zoals Valdisper,kunnen helpen.Succes!