Wat is het meest nutteloze en tegelijkertijd grappige feitje dat jij weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
13.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag..

Het beste antwoord

Karmuela Searlel, een van de vele acteurs die Tarzan vertolkten, werd tijdens de opnamen doodgetrappeld door een woeste olifant.

De gemiddelde levensduur van een paraplu is anderhalf jaar.

In Green, deelgemeente van New York, is het onwettig om tijdens een concert achterwaarts op een voetpad te wandelen en tegelijkertijd nootjes te eten.

Een gebouw opsturen per post is in Amerika illegaal sinds 1916. In datzelde jaar had een man op deze manier namelijk zijn huis van 40.000 ton doorheen Utah gestuurd om zodoende de belastingen te ontlopen.

American Airlines bespaarde in 1987 40.000 Dollar door 1 olijf weg te houden uit elk slaatje dat werd geserveerd in eerste klasse.

De eerste CD die in Amerika werd geperst was "Born in the USA" van Bruce Springsteen.

Chang is de meest voorkomende achternaam ter wereld.

De eerste novelle die met een typmachine werd geschreven is "Tom Sawyer".

In Hartford, Connecticut, mag je onder geen enkele omstandigheid de straat oversteken door op je handen te lopen.

Het is mogelijk om een koe de trap te doen oplopen, maar onmogelijk om haar terug naar beneden te doen lopen.

Er staan 4 auto's en 11 lichtpalen op de achterkant van een 10 Dollar-biljet.

Het vliegtuig waarin Buddy Holly verongelukte heette "American Pie".

Volleyball is de populairste sport in Amerikaanse nudistenkampen.

De eerste vlucht van de gebroeders Wright was korter dan de spanwijdte van een Boeing 747.

De jojo was oorspronkelijk een wapen in de Fillipijnen.

De tenen van een mummie werden elk apart ingepakt.

Er werden zo'n 6,5 miljoen zwarte vlekjes getekend tijdens het maken van de tekenfilm '101 Dalmatiërs'

In 1993 werden 800.000 leguanen geïmporteerd naar Amerika om ze te verkopen als huisdier. In 1986 waren het er slechts 28.000.

Een derde van de begrafenissen in Taiwan bevat een stripper.

In Los Angeles mag een man zijn vrouw met een riem slaan, zolang de riem niet breder is dan 5 centimeter.

Willard Scott was de eerste Ronald McDonald.

Toegevoegd op 18-06-2009 13:32:24
Extra toevoeging van een nutteloos feit.
Het antwoord op GV mag niet meer dan 2500 karakters bevatten.

Toegevoegd op 18-06-2009 13:32:57
Er zitten 336 kuiltjes in een professionele golfbal.

Tot de jaren '50 werden lijkkisten zelden op maat gemaakt. Als een persoon te groot was voor de kist, brak de lijkbidder de enkels van de overledene en plooide hij de voeten naar achter.

In Idaho is het verboden om iemand een doos snoep te geven die meer weegt dan 25 kilogram.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Dat de enige hond ooit die door de bliksem getroffen is, in Egypte woonde (in de film The Bucket List wordt dat gezegd)
Dat het in de Engelse parlementsgebouwen verboden is om te sterven;
Dat het in Chicago verboden is om achteruit te lopen en tegelijkertijd nootjes te eten...
En zo heb ik er nog wel een paar ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat een goudvis maar een geheugen heeft van een paar seconden..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mythe niet waar! goudvissen hebben zelfs een geheugen van een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer wat geleerd!
Dat Adolf Hitler maar 1 testikel had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vind ik wel grappig:
De kortste oorlog in de geschiedenis is die tussen Zanzibar en Engeland in 1896. Zanzibar gaf zich na 38 minuten over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Typewriter" is één van de langste woorden die je kan maken door alleen de letters van de bovenste rij op het toetsenbord te gebruiken.

Denk dat onderstaande link je wel aanspreekt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessante site meeste wist ik al maar weer wat nutteloze feitjes er bij :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo 'leren' we nog eens wat bij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, grappig +1
Heel apart feitje. Lange tijd werd Aristoteles gebruikt als grote bron van kennis. Vooral in de middeleeuwen. Maar hij heeft een ding beweert dat vrij opmerkelijk was. Namelijk dat vliegen 4 poten hebben. Door simpelweg te kijken kan je al zien dat die opmerking niet waar is. Maar toch werd dit tot in de late middeleeuwen geloofd simpelweg omdat Aristoteles dit heeft gezegd!

Toegevoegd op 18-06-2009 11:51:03
Ik vind het leuke vraag dus even wat extra nutteloze feitjes er bij
- Er zijn wel woorden die rijmen op purple (namelijk hurple soort en curple)
- perovskiet is het meest voorkomende matriaal op aarde terwijl vrijwel niemand weet wat het is.
- gemumificeerde katten werden vroeger in egypte gebruikt als brandstof voor treinen
- een van de bekendste filosofen Imanuel Kant is nooit buiten zijn geboortestad Konningsbergen geweest
- Elvis is op de wc dood gegaan
- Obama zijn 2e naam is hussein maar door goed campagne werk is dit voor de meeste Amerikanen verborgen gebleven

Toegevoegd op 18-06-2009 11:58:51
- Theodor Rosevelt is de enige Amerikaanse president die 3 termijnen heeft geserveerd omdat hij president was tijdens de oorlog
- Seaworld is het kleinste land ter wereld, het is eigenlijk een booreiland dat zichzelf souverein heeft verklaard
- Taiwan had een tijdje veto macht in de veiligheidsraad omdat dit vroeger bij China hoorde en het enige deel is dat niet in het communisme is opgegaan (taiwan was dus het echte China dat niet was bekeerd)
- De stoommachine was in de tijd van de romeinen al uitgevonden maar men had er geen nut voor want dan werden de slaven overbodig

Toegevoegd op 18-06-2009 12:08:43
Nog meer:
- De aarde heeft in feite 11 poolen 2 echte 4 magnetische poolen en 1 ceremoniële zuidpool
- Koning Charles VI was gestoord en dacht dat hij van glas was gemaakt
- De vikingen hadden Amerika al ver voor Christopher Columbus ontdekt
- In de poster van Ariel zit een plaatje van een penis verborgen als wraak van een medewerker dat hij werd ontslagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke feitjes. Het is trouwens Sealand, niet Seaworld. Het is ook geen booreiland maar een fort dat in WOII werd gebruikt als verdediging tegen de Duitsers. Wel een +1 voor alle andere feitjes!
Hij deze koffie gemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De titel en de naam van de artiest van het lied waarin de meeste nutteloze en tegelijkertijd grappige feitjes worden bezongen.

Linkje hieronder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een feit
dat een geit in een mum van tijd
meer schijt
dan een mug in eeuwigheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een feit
dat een geit
van voren bijt
en van achteren
een staartje heit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi
Dat een hondentong 'schoner' is dan een WC-bril.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, dat zijn er heel veel, maar ik zou niet kunnen zeggen welke nou het meest nutteloos is.
Bijvoorbeeld:
- De Noorse spoorwegen heten de NSB (Norges statsbaner), terwijl de Noorse nationaal-socialistische partij de NS (Nasjonal Samling) heette.
- De spelers van Leeds United hadden tijdens de halve finale van de Champions League 2000/01 tegen Valencia allemaal hun hoofd kaal geschoren, omdat dit hen geluk zou brengen. Eentje deed echter niet mee: de Ierse linksback Ian Harte, hij zou namelijk kort daarna gaan trouwen. Leeds verloor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volledige naam van Los Angeles is: "El Pueblo de Nuestra Senora la Reina de losAngeles de Poriuncula"

Deze kan worden afgekort tot 3,63% van de lengte: "LA"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er zoveel, coca cola was oorspronkelijk groen, het zeepaardje is onzijdig, dat er 100 mensen per jaar in nederland stikken in een balpen (?!) en zeester geen hersens heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De IKEA-catalogus is het meest verspreide drukwerk
ter wereld en heeft daarmee de bijbel van de 1e plaats verdrongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat het ego niet bestaat, maar daar zijn personen het absoluut niet mee eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zeug heeft 13 tepels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Varkens kunnen 30 minuten lang klaarkomen.

Nog nooit iets aan gehad, maar weet ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er in Wales een treinstationnetje was met de naam "Gorsafawddacha'idraigodanheddogleddollônpenrhynareurdraethceredigion", enkel en alleen om de stad "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" naar de kroon te steken.

De naam is niet aangeslagen. Het station heet nu Golf Halt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"als het regent eind mei, is juni nabij"