Vannacht droomde ik dat m'n broertje vd trap viel, ik werd direct daarna wakker omdat mijn dochter huilde die uit bed was gevallen!

Toeval? Het was echt heel vreemd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nee, geen toeval. Je hoorde de bonk en je droom paste zich op die waarneming aan.

Hier zijn veel experimenten mee gedaan. Zo werden er druppels water op de hand van een dromer gesprenkeld. Een van die dromers vertelde dat ze droomde dat het raampje in de trein openstond en dat regen naar binnen viel op haar hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Waarom toeval, waarom niet weten?... Wellicht wist je gewoon wat er gaande was, waarom moet dan toeval van stal gehaald worden... Als ik het zo voel, wist je dat bijna precies, alleen niet wie er gevallen was... Maar ik denk dat je droom begon toen ze viel... Je was wakker genoeg om het onderbewust te horen en je droom ging met het geluid aan de haal en maakte een creatie van dat je broertje van de trap viel... Zo snel gaan dromen namelijk, instant en supersnel...

Zo zie ik het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij weet het...
Dat soort rare/vreemde/enge dingen gebeuren wel vaker. Maar of het toeval is? Ik denk dat we daar nooit achter zullen komen. Een verklaring valt eigenlijk niet te geven.
Zo blijkt ook dat tweelingen soms ook voelen als de ander zijn hand stoot oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is geen toeval. Dromen zijn voorspellend en dat heeft met je vele lichamen te maken. Een mens heeft meer dan een lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen passen zich aan aan de gebeurtenissen om je heen. Geen toeval, dus.

Toegevoegd op 13-06-2009 13:48:57
Ter mijne verduidelijking: je droom past zich aan (direct) NA de gebeurtenissen. De gebeurtenissen die je normale sensoren kunnen waarnemen (geluid, geur, licht (de oogleden zijn niet lichtdicht), smaak, temperatuurverschillen, etc.).

Toegevoegd op 13-06-2009 13:49:34
Dromen zijn niet voorspellend - ze zijn juist een verwerking van gebeurtenissen in 't verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer twintig jaar geleden alweer werd ik s'nachts om ca 3.30 uur badend in het zweet wakker. Mijn vrouw vroeg zich af wat er aan de hand was en ik vertelde een redelijk onsamenhangend verhaal dat hiet niet goed ging met mijn moeder. (woonde er 120 km. vandaan).
Ze vertelde me dat ik waarschijnlijk slecht had gedroomd en ging verder slapen. Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan.
De volgende ochtend belde mijn broer met de mededeling dat mijn vader in zijn slaap was overleden.(aan het begin van de avond al). Mijn moeder die volledig verlamd was door een ongeneeslijke ziekte, lag naast mijn vader in bed, en constateerde na enige tijd dat 'hij het zo koud had' (lag al úren dood naast haar) Mijn moeder had telefoon naast haar bed, maar kon eenvoudigweg niet bij de hoorn, laat staan dat ze een nummer kon indrukken vanwege haar verlamdheid.
Zonder dat ik iets van mijn droom heb verteld, zei ze enkele dagen later dat ze ten einde raad was en zelfs mij om hulp geroepen had..................