is het weekeind of weekend ??

ik typte naar iemand fijn weekeind maar toen ze hij maar het is weekend , wat is eigenlijk de officeele benaming ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.7K

Het beste antwoord

Het is weekeinde in het nederlands. In het engels is het weekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

weekend.

zo staat t ook overal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weekend, het klinkt bovendien ook beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans heeft iedereen het over WEEKEND, maar als je het op zijn Nederlands wil doen dan heb je het over WEEKEINDE.

Dat kan ook (maar dan met een E erbij)! Het klinkt alleen voor de meeste mensen ouderwets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het 'week einde'. Maar men spreekt over het weekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weekeinde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weekend is Engels.
Weekeinde is Nederlands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een week en een week einde, de naam zegt het al, het einde van de week.
Op zijn engels is het weekend en wordt over het algemeen ook overal zo geformuleerd.
Weekeind klinkt wat onaf, maar weekeinde is een prima bestaand woord.