Bestaat Jezus echt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gloof in hem en hij bestaat voor mij

Het beste antwoord

We weten het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Hij heeft echt bestaan, maar hij is ongeveer 2009 jaar geleden overleden.

Toegevoegd op 08-06-2009 20:27:37
"Hoewel onder onderzoekers algemeen erkend wordt dat er geen fysiek bewijs is dat Jezus heeft bestaan, gaan vrijwel alle historici er van uit dat Jezus wel degelijk een historische figuur is. Zij doen dit op grond van de vele sporen die Jezus heeft nagelaten in de godsdiensten van het Midden-Oosten en de tekstkritiek van de bestaande bronnen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo overleden, ik dacht geboren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: ik dacht ook al: 1976 jaar geleden overleden, niet 2009!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oops.... nou, ja toch niet sleccht voor een dwaas, nietwaar?
ja..mijn zus bestaat...(onlangs getrouwd zelfs)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bestaat niet, en het is twijfelachtig of ie ooit bestaan heeft. In documenten uit die tijd komt ie in elk geval niet voor.
14 jaar geleden
De mijne wel in ieder geval! Heb er zelfs 2 (zussen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bestaat niet. Is niks anders als een sage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bestOND,en was bekend als Jezus van Nazareth.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we hebben het over zintuigen op school, en deden deze
test:

http://www.nujij.nl/optische-illusie-als-je-jezus-de-hele-dag-wil-zien.3636086.lynkx

het lukte mij niet om hem te zien , misschien iemand anders wel.

Toegevoegd op 08-06-2009 20:33:01
Ik heb het net nog eens geprobeerd, het werkt!
je ogen dicht houden en even wachten, blijven kijken binnenin je ogen.

Doet me meteen denken aan een uitspraak van
een van mijn kinderen vroeger na godsdienst :
God heeft binnenste buiten ogen

Toegevoegd op 08-06-2009 22:54:27
Sorry, en als antwoord:
Ja, hij bestond. Dat geloof ik .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zag eerst een bruin zonnetje en daarna paarse wolkjes; geen Jezus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het nog eens, je ziet het
echt! misschien iets langer staren..
In de het Nieuwe Testament van de Bijbel staan vier evangeliën die schrijven over de persoon Jezus. Deze schrijfsels zijn allemaal geschreven ruim NA het leven van Jezus en evenmin geschreven door ooggetuigen. Met onze huidige kennis is het aannemelijk dat de persoon Jezus heeft geleefd. De vier evangeliën spreken elkaar echter op verschillende punten zodanig tegen, zodat we niet kunnen zeggen of dat bepaalde gebeurtenissen wel hebben plaatsgevonden. Het meest aannemelijk is dat de persoon Jezus de hemel in is geschreven, oftewel, is gelegendariseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hij bestaat echt en hij leeft.

Er is vanuit historisch perspectief niet zo heel veel twijfel over of hij bestaan heeft, er zijn wel meer mensen waarvan we weten dat ze bestaan hebben, maar waar niet gek veel over geschreven is, neem Alexander de Grote bijvoorbeeld.

De persoon Jezus, of nee eigenlijk de mens Jezus is inderdaad geruime tijd geleden overleden, maar hij is eveneens opgestaan uit de dood en later naar de hemel gegaan, daar bevindt hij zich nog steeds.

Uiteindelijk zal hij terugkeren op aarde om te oordelen over de levenden en de doden.

Het goede nieuws is natuurlijk dat hij niet voor niets gezegd zou hebben dat hij de weg, de waarheid en het leven is en dat niemand tot God komt dan via hem.

Als je waarlijk in hem gelooft heb je het eeuwige leven. Hij is namelijk niet voor niets aan het kruis gestorven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zal wel bestaan hebben, maar nooit al die daden hebben verricht die in de bijbel staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ontmoet hem weleens als ik over het water wandel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet wordt de persoon Jezus door meerdere historici beschreven.
Dat Hij op aarde geleefd heeft kan daarmee als een historisch feit worden beschouwd.

Of je geloofd in Hem en in wat Hij gedaan heeft volgens de bijbel, is natuurlijk een heel ander verhaal.

Persoonlijk geloof ik daar wel in. Maar daarom hoeft het nog niet de universele waarheid te zijn.
De tijd zal leren of de bijbel gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bestaat niet meer maar heeft wel geleefd.
Of hij de zoon van God was is een anders vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft sowieso bestaan, maar of alle 'wonderen' ook zijn gebeurd, dat denk ik niet...
Ik snap niet dat iedereen altijd bewijs voor nodig heeft maar dit als zoete koek inslikt. Waarom zijn mensen zo naief? Net als de twin towers, waarom geloofd iedereen dat?! Het kan me ZO boos maken dat je gewoon weet dat de gebouwen door explosies ingestort zijn (met bommen die hoogstwaarschijnlijk door mensen van de Amerikaanse regering zijn geplaatst!) en dat mensen toch gewoon geloven dat metaal kan smelten door kerosine wat gewoon NIET kan. En dat is met Jezus ook zo. Je weet dat je niet over water kan lopen, waarom zou een of andere knakker uit het jaar 0 dat dan wel gekund hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier heb je nou een verschil tussen christenen en moslims..... Wij, christenen, hebben geleerd te accepteren dat anderen scheldwoorden gebruiken om God of Jezus te noemen.
Je zou Mohammed eens 'knakker' moeten noemen..... Ik ben heel benieuwd of dit antwoord nu wel of niet als beledigend wordt gezien....