Is een maillot ook voor jongens ?

Ik wil mijn dat mijn zoon van 10 een maillot onder zijn broek aandoet als het koud is. Maar hij vindt een maillot een meisjesding. Onder een broek ziet niemand het maar hij sputterd tegen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Als mijn zoon geen maillot aan wilt hoeft dat van mij niet.
Mijn vraag was bedoelt in algemene zin.
Is een maillot ook voor jongens ?
Ik vindt zelf van wel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn man doet in de winter ook altijd een maillot aan onder zijn lange broek. Die heeft hij gewoon gekocht in een herenzaak. Misschien dat dat helpt! Het is alleen maar verstandig.

Laat 'm kiezen uit een lange (thermo)onderbroek of een maillot, en zeg dat het eigenlijk geen verschil maakt.

Misschien is het een idee om thermoonderkleding te kopen? Kan me herinneren dat ik dat ook had toen we nog echte winters hadden

Ik draag een trainingsbroek onder mn broek als het koud is en dat werkt net zo goed,het gaat tenslotte om het extra laagje. Misschien dat je zoon een trainingsbroek minder "meisjesachtig" vind, dan is het probleem opgelost.

Mijn zoon wil het ook niet, voor hem heb ik thermo ondergoed gekocht in donkerblauw en grijs, en die wil hij wel aan.

Een maillot is voor jongens en meisjes/ dames en heren. Alleen is het zo dat jongens ze op een bepaalde leeftijd niet meer aan willen omdat het dan volgens hun een meiden ding is. Ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen, als jou zoon een maillot aan heeft op school en hij heeft gym, dan is hij een makkelijk te pesten kind en daar heeft jou zoon niet zoveel trek in. Zo was dat ook met mijn zoon, die wilde er ook geen een meer aan omdat hij er dan mee gepest zou worden en dan kan je als moeder zijnde vinden dat het warmer is, dat zij dan zo......

Wanneer wij vroeger gingen skiën in Oostenrijk tijdens de ski-klassen was het zelfs verplicht. En in Vlaanderen heet dat geen maillot (turnpak) of (fietstruitje ) , maar gewoon kousenbroek. Toegevoegd na 22 uur: Trouwens een kousenbroek is geen collante en heeft geen sjartellen he. Toegevoegd na 22 uur: Zo één zou ik ook niet aantrekken...

Ik ken mensen die het nu nog doen. Maar als je jong bent,,staat het natuurlijk niet stoer. En misschien schaamt hij zich ervoor. Maar natuurlijk zit het een stuk warmer. Maar in deze tijd is er wel wat modieuzers te koop,en dat werkt net zo goed.

Dat heb je voordat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt. Als jonge meid kijk je welke schoenen er bij je broek passen, ook al lopen ze niet fijn in de sneeuw. En als jongen doe je geen maillot aan. Variatie op het gezegde: Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. pijn vervang je door kou, en je bent klaar

Misschien is thermo-ondergoed een een goed idee inderdaad. Ik kan me wel voorstellen dat hij dat een meisjesding vindt. En als hij niets onder zijn broek aan wil, hij is de enige die er last van heeft toch?

Ik begrijp het wel moet ik zeggen, op die leeftijd ligt dat gewoon gevoelig Ipv het reeds genoemde thermo ondergoed (zou mijn eerste optie zijn) is er een alternatief als je geen geld uit kunt/wilt geven. Een oude pyjama broek (van een jongenspyjama). Zal hij ook niet helemaal geweldig vinden maar vast beter dan een maillot (en zit veel comfortabeler vinden wij hier)

Jongens/mannen kunnen prima een maillot dragen. Sommige voetballers dragen er bijvoorbeeld 1 als het koud is. Alleen zijn anderen die het niet mooi vinden of niet prettig vinden zitten. Ik zie alleen niet in waarom je hem wil verplichten om er 1 te dragen als hij dat niet wilt.

Laat hem toch. Een maillot is in principe niet voor jongens, en als hij dat nou niet wil, wat dan nog? Hij zal er niet ziek van worden. Als hij koude benen krijgt, heeft hij er zelf last van.

No offence, maar je begint je zin al met 'ik wil dat mijn zoon een maillot aandoet'.. Klinkt je dat a) niet raar in de oren en b) mag hij dat zelf niet bepalen? Hij is degene die kou lijdt als hij het niet doet.. Ik zou het overigens ook vertikken als ik hem was! Lekker stoer voor een jongen op die leeftijd, een maillot dragen ;) Toegevoegd na 50 seconden: Sorry, om je vraag te beantwoorden: nee, een maillot is niet voor jongens (althans, mijn mening)

Op die leeftijd is het niet 'stoer' om kleding te dragen die andere kinderen niet dragen. Ik snap dat wel. Je probeert er bij te horen en dat doe je door het zelfde te doen als de grote groep. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor regenpakken. Ze worden liever nat dan in zo'n regenpak te lopen/fietsen. Maar wat maakt het uit... Zijn we zelf ook niet zo geweest op die leeftijd. En zeker een jongen van 10 kan wel tegen een beetje kou of regen. Mijn mening is: laat hem toch doen wat hij wil (tot op zekere hoogte natuurlijk!) over een paar jaar kiest hij wel weer voor een muts, handschoenen, regenpak en misschien ook wel voor een maillot.

Hij heeft een eigenn wil, en ik vind dat je dat moet respecteren. Als hij het koud heeft, dan zal hij de dag erna (als je niet teveel gepusht heb) gewoon een maillot aandoen. Laat hem zijn eige keuzes maken. Suc6!

Natuurlijkt sputtert hij tegen!!! Het gaat er niet om of zo'n ding niet voor jongens is. Een gezonde jongen ( of meisje) van 10 heeft zoiets helemaal niet nodig. Een gewone spijkerbroek is warm genoeg. Krijgt ie het koud dan warmt ie op school wel weer op. En dan nog: zit hij op school de hele dag te broeien met zo'n maillot of een thermo-onderbroek of trainingsbroek onder zijn gewone broek. Denk je dat dat lekker is? Of denk je dat dat gezond is?

Gewoon niet doen! Je wilt toch niet dat de volgende generatie watjes worden hé? Een beetje kou is niet echt erg! Is zelfs nog goed om weerstand (als je kind bent) op te bouwen. En trouwens, alleen voor zijn plezier al, zal ik het hem niet aantrekken. Op een school gaat het er misschien heel anders aan toe dan u denkt, een echte ''buitenstaander'' met iets zijn is echt niet leuk. Dus laat hem zelf bepalen of hij een maillot aan wilt, het kan zijn zelfvertrouwen misschien een beetje schaadden dan, en eigenlijk heeft het geen echte functie verder, ook al is het nu een beetje kouder op straat. Mijn advies zou dus zijn om het niet te doen, zeker niet als hij tegensputtert. En om antwoord te geven of een mailot ook voor jongens is, was misschien niet de bedoeling, maar het kán gedragen worden. Een hele kleine groep heren / jongens dragen ook een rok, misschien dat hetzelfde opgaat voor een mailot.. Toegevoegd na 23 uur: Bedoel niet dat je hem een rok aan moet trekken, maar gewoon een spijkerbroek;)

dat is hee normaal, ze zien het toch niet. dus waarom ook niet. een termo-broek kun je beter pakken voor de kou dat helpt echt. ik heb het ook

Als je 10 jaar bent is het oordeel van leeftijdgenoten véél belangrijker dan het verstand van mams. Overleg met hem wat hij dan wel aan wil, lijkt me het meest handige en wil hij niks, ook niet zeuren dat ie het koud heeft.

Ik heb van een aantal jongens gehoord dat zij ook in de winter maillots dragen onder hun broek. In Duitsland hebben kleine kinderen thuis vaak een maillot aan ipv een broek. Geen idee waarom.

Wanneer het balletdansers zijn ,tja,dan wel. In een ander geval is het niet echt nodig lijkt me. Als hij géén maillots draagt,ok,dan krijgt tie het koud,maar bouwt tegelijkertijd écht wel weerstand op en kan dan gaandeweg steeds beter tegen de (winter-)kou. Dus ik zou aanraden: géén maillots laten dragen hoor.

De maatschappij is eraan gewend dat alleen meisjes een maillot dragen, dus eigenlijk is het antwoord nee. Maar ik vind dat een maillot onder een broek dragen moet kunnen als jongen, een maillot is namelijk wel warm! Daarnaast bevat een maillot geen vormen waardoor die ongeschikt zou zijn voor een jongen.

Ik heb vroeger gebokst en wij moesten van de trainer 'n lange onderbroek of maillot dragen onder onze broek .Ik denk dat je zoon wel weet dat boksen 'n hele "stoere" mannen sport is.

Bedenk dat je doel waarschijnlijk is om goed voor je kind zorgen en te zorgen dat hij geen last heeft van de kou. Hij sputtert tegen omdat de oplossing die je aandraagt (een maillot) voor zijn gevoel meer ellende geeft (kans op pesten?) dan het probleem dat je probeert op te lossen (kou). Vraag je af of er ook andere oplossingen zijn, waar ook je zoon een goed gevoel bij heeft. De vraag of een maillot wel of niet voor jongens is, is voor de oplossing van jouw probleem niet zo relevant. Het gaat om jouw zoon en om zijn gevoel, niet om jongens in het algemeen. En het gaat om de sfeer in huis.

Snap u zoontje wel.. net zo'n leeftijd ook. Mijn zoontje is bijna 3 jaar, sputterd nog niet hard ;-). Misschien vind u zoon een donkerblauwe maillot beter of een ski legging, dat is toch echt wel stoer!

Ik kan het me op zich wel voorstellen van je zoon. Je kunt er ook een joggings- of trainingsbroek onder aan doen, dat doet mijn vriend ook altijd.

Wat een onzin! natuurlijk wil hij dat niet! Dit gaat niet om de gezondheid, hij kan prima zonder maillot onder de broek. Bovendien word je van een beetje kou niet grieperig. Het is juist de lucht die iemand grieperig maakt. Had dit ooit gelezen in de quest. Dus stop die achterlijke maillot maar weer terug de kast in, het is niet voor niets dat deze er niet is voor jongens!

Laat hem kiezen, @ Hieronder, Tis zijn eigen keus (Y) Toegevoegd na 1 minuut: Ik bedoelde de allereerste reactie.

nou als je zoon 10 is zou ik hem geen maillot aan doen maar dat is mijn mening

laat je zoon kiezen wat hij wil. Een maillot is voor beide geslachten, daar ligt het probleem niet. Het probleem is dat je jongens en mannen bijna nooit in maillot ziet, en als je ze ziet zijn ze of verkleed of balletdanser. Je kunt het zien als een plusfour, dat is ook voor mannen, maar als je zoon daarmee op school zou komen zou hij nu uitgelachen worden, omdat geen andere jongen dat draagt. Dat is met de maillot net zo, omdat er geen andere jongens (als ze gym hebben) zijn die een maillot dragen onder hun broek, is hij de enige en dan is de kans groot dat hij uitgelachen wordt en gepest. Bij meisjes zie je de maillot natuurlijk veel vaker, onder rokjes, dus daarom lijkt het meer iets voor meisjes, maar er zijn periodes geweest dat je ook als meisje van 10 niet met een maillot aan op school moest komen zonder het middelpunt van spot te worden. Er zijn trouwens jongens die graag een maillot dragen maar die dragen die meestal niet of in ieder geval niet als ze gym hebben. Dwing je zoon dus niet, als er geen medische noodzaak is gewoon met blote benen in de broek, en anders de keuze laten maken tussen andere dingen die hier al genoemd zijn. In de jaren 50 en 60 liepen veel kinderen tot een jaar of 4 in maillot ( jongens en meisjes) met een truitje, dat ding bestond toen nog niet zo lang. In de winter van '63 droegen bijna alle jongens een maillot, maar toen had je niet zoveel alternatieven als nu. In Duitsland is het nu nog vrij gebruikelijk dat jongens maillots dragen, in huis ook wel zonder broek erover. Er werd zelfs reclame mee gemaakt zie http://www.deutsches-strumpfmuseum.de/herrenstruempfe/pages/12n_Ergee1970er.htm Oh ja, je probeert je zoon toch geen maillot met figuurtjes erop aan te doen he, want dat is natuurlijk wel weer meisjesachtig. Gewoon een effen donkere maillot, legging, thermosonderbroek of blote benen.

Bronnen:
http://www.deutsches-strumpfmuseum.de/stru...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100