Zijn Nederlands zuiniger dan andere westerse landen?

Zijn Nederlands zuiniger dan andere westerse landen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nederlanders zijn zelfs de meest zuinige mensen ter wereld. Dit zie je duidelijk wanneer ze andere Westerlingen een koekje aanbieden. De deksel gaat meteen weer op de koektrommel en alles wordt opgeborgen,achter in de kast uit zicht van ongenode gasten !

Dat valt niet zo te zeggen, omdat je eerst moet definieren wat je onder 'zuinig' verstaat en ook over welke Nederlanders je het hebt. Singapore is naar mijn weten de zuinigste westerse staat. Luxemburg en zwitserland op alle fronten staan voor Nederland. Maar dat zegt allemaal niet ze veel, omdat je vraag te ambigious en te algemeen is. Toegevoegd na 1 minuut: Je begrijpt mijn antwoord als je naar bovenstaand antwoord kijkt. Waarschijnlijk bedoel het in die zin.

Nee, Belgen overtreffen alles!! Niet lullig bedoeld, maar ik heb het zelf verschillende malen ervaren en kan er echt niet bij dat zij ons (NL-ers) zuinig noemen! Heb in België in een restaurant gewerkt, waar Belgen 1,5 uur zitten met één tonic, geen fooi geven, soms überhaupt niks drinken wanneer ze gaan stappen etc. Geen persoonlijke aanval ofzo hoor, maar daar zijn NL-ers toch heel anders in! Wij zetten inderdaad meteen de koektrommel weg, maar dat zijn we gewoon zo gewend.. Al eten mijn gasten mijn hele huis leeg, i don't care! In België laten ze alles op tafel staan en is het normaal dat je minimaal 2 stukken taart eet! ;) Dat dan weer wel, haha.. Maar over het algemeen vind ik Nederlanders echt niet overdreven zuinig hoor!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100