welke volgorde hebben kleuren?

Ik bedoel, het is heel moeilijk om bijvoorbeeld wol op kleurvolgorde te leggen.Na welke kleur komt wit? En dat bruin voor grijs komt vindt ik niet zo logisch.Weet jij hier misschien een antwoord op? Ik hoop het wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
13K

Het beste antwoord

hier vind je een kleurenwijzer:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/HKS-K-Farbfaecher.jpg
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga van licht naar donker.

Na wit kan van alles.

Bijvoorbeeld: Wit/blauw/bruin/groen/oranje/rood(vloekt niet meer tegenwoordig)geel/paars/zwart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen volgorde van kleuren. De enige volgorde die je zou kunnen aanhouden is die van het lichtspectrum, welke je krijgt na breking in een prisma bv.

Zoiets:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wit is eigenlijk geen kleur, het zijn alle kleuren tezamen.
Als ik ze zou sorteren naar gevoel, dan zou ik het zo doen;
Zwart, grijs, wit, roze, violet, paars, d. blauw, l. blauw,
turquoise, groen,geel, oranje, rood, bruin.