Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zetten reclamemakers voor horloges en klokken de wijzers (bijna) altijd op 10 over 10 ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zie http://www.horloges.com/wijzers-10-over-10/724/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien omdat je daarin een gezichtje kunt zien en dat een onderbewuste trigger is om je je (even) goed te laten voelen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat de vorm is van een lachende mond. Dat geeft de (potentiele) klant een goed gevoel met de kans op betere verkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat, als ze de wijzers op tien voor tien zouden zetten, je zou denken dat ze je een horloge met 1 wijzer proberen te verkopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men zegt vaak dat dit wordt gedaan zodat de merknaam (die vaak boven of onder het midden staat) daardoor goed te zien is, maar dit is niet denk ik niet juist. Ik heb mij meerdere malen door horlogekenners laten vertellen dat dit wordt gedaan omdat het horloge dan glimlacht. Het horloge schijnt er vrolijker, leuker uit te zien als de wijzers op tien voor tien staan dan op elk ander tijdstip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te zorgen dat het merk (naam die op wijzerplaat staat) altijd goed zichtbaar is...

Toegevoegd na 1 minuut:
..en dan mooi symmetrisch staat netter...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een "vrolijke" stand van de wijzers is. Het gezegde luidt niet voor niets: je gezicht staat op halfzeven.

Toegevoegd na 49 seconden:
Wanneer je chagrijnig kijkt dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag is al eerder gesteld, zie hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/klokjes-horloges-juwelier-liggen-bijna.7301
Ook voor de antwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding