Is het niet leuker als een iedere z'n eigen foto als avatar plaatst?

Ik w8 eigenlijk op de rest...:)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Leuker misschien wel, maar ik denk niet dat je dat van mensen kun eisen. En geloof me ; mijn avatar zie je 100 keer liever dan een echte foto van mij :lol:

Persoonlijk stel ik het wel op prijs als een avatar iets zegt over de persoon zelf, zodat je je er onwillekeurig toch een beetje een beeld van kunt vormen, en als hij geen verwarring veroorzaakt aangaande het geslacht van de poster (en wat dat aangaat zitten hier een hoop mensen die ons op het verkeerde been zetten ; ik ben vandaag denk ik al minstens 20 keer verrast.

En ik vind het ook wel aardig als mensen niet om de haverklap wisselen van avatar. Mijn zicht is niet optimaal, en ik heb moeite om van een beeldscherm te lezen, en namen onthouden - vooral rare namen- kan ik al helemáál niet, dus ik gebruik avatars echt ook om antwoorden te 'clusteren' ; herkennen wat van dezelfde persoon afkomt. Daarom vind ik het ook zo jammer als mensen géén avatar / de standaard-avatar gebruiken. Voor mij is dat dan allemaal 'dezelfde persoon'. Die met die toga en dat hoedje is het hier geloof ik.

Op mijn eigen forum mag je geen avatar hebben die een ander al heeft, en heb ik alle standaard avatars verwijderd. Zo veel moeite is het niet een leuk plaatje te vinden en uploaden, en het is wel je avatar - en dat onderschatten mensen nog wel eens. Het is het visuele beeld van jezelf dat je naar buiten brengt, en dat mensen -net als IRL je gezicht - gebruiken voor identificatie. Je bént, écht, je Avatar.

De mijne was twee jaar geleden een leuk plaatje dat ik op Internet vond bij het googelen op 'Smoking Lady'. Past wel bij me. En omdat je eigenlijk niet zomaar plaatjes mag pikken, hangt het originele schilderij inmiddels bij mij aan de muur - inclusief toestemming van de kunstenares. Inmiddels heb ik me er echt helemaal mee vereenzelvigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee, dat is niet zo leuk.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat was de vraag niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik stel ook prijs op een correct gestelde vraag, de moderators willen daar nog wel eens moeite mee hebben... die vinden dat dan geen antwoord.
Ik heb mijn foto als avatar. Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat wil. Het fijne van het internet is dat je anoniem kan blijven. Bovendien voegt het hebben van je eigen foto niets toe aan het beantwoorden van je vraag. Natuurlijk mag je zelf weten of je, je eigen foto plaatst. Ik vind het ook leuker als ik een gezicht heb bij de persoon die mijn vraag beantwoorden. Maar sommige mensen blijven liever anoniem en dat begrijp ik ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deed dat altijd al, en jij mag jezelf wel eens alten zien hoor... Zeker als je zo´n vraag steld, dan moet je ook het goede voorbeeld geven... DUS???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het veel leuker als iedereen er wat bijzonders van maakt. Wat ik wel raar vind is dat er sommige mannen een vrouw in hun avatar neer zetten, is dat om meer punten te verzamelen of zo? Komt een beetje zielig over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja of mensen die hun borsten laten zien..belachelijk...'-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn dat de jouwe dan? :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theoretisch wel mogelijk natuurlijk maar er is iets waardoor ik het in twijfel trek.
Ik wou graag dat typische punt van herkenning voor mezelf houden en mijn privacy een klein beetje beschermen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het wel leuker, maar ik heb hem vandaag net veranderd, omdat ik daar zin in had. Bovendien zijn er mensen die het liever niet willen en daar heb ik veel begrip voor. Het gaat niet om het uiterlijk, maar om wat je te melden hebt. Het gaat om je kennis te verbreden (stond bij de richtlijnen : P). Het zou leuk zijn, maar het is niet het doel van de site. Bij hyves is het weer een ander verhaal, snap je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop niet dat iemand denkt dat ik dit echt ben.

Het zou wel zo leuk zijn als je wist hoe oud iemand is, of iemand man of vrouw is, en waar iemand vandaan komt enz. Ik heb mij profiel eigenlijk een beetje verwaarloosd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik ook, maar volgens mij lijkt die foto toch sprekend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het compliment ;-)
Nee, is niet leuker.
En kan je wachten tot je een ons weegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja. Ik vind het gewoon veel te veel gedoe. Ik ben niet zo met foto's (sla alles op in mijn geheugen) en heb dus ook niet veel foto's op mijn pc. Dus heb ik geen persoonlijke avatar.
Ik mis het ook niet. Mensen moeten het doen met mijn antwoorden en niet met een leuk of minder leuk plaatje. Mocht je daar moeite mee hebben, denk dan even goed na waarover de site gaat: plaatjes of antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een werkgever hebt of klanten dan ben je niet meer zo vrij om te antwoorden wat je wilt (of een partner of kind).
Ik snap niet als je dat voorstelt dat je er niet al mee begonnen bent. Wachten op de rest is in zo'n geval geen argument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gelijk een foto van mezelf als avatar genomen. En zo lopen er wel meer rond, hier. Antwoordmn, Rotaluclac, Kweenie... allemaal mensen met een foto van henzelf.

Nu jij nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vira2003;

Ik doe niet anders, nu jij nog....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, beslist niet.

Er zijn afbeeldingen die geweldig storen. Terwijl deze site bedoeld is voor het stellen van vragen en beantwoorden van door anderen gestelde vragen.

Dus a.u.b. geen familiereunie.