Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen goedkope en de wat duurdere wijn?

Je hebt al een fles wijn voor €1,99 best wel goedkoop voor een wijntje, worden de druiven dan fijn gestampt met schoenen aan ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals je de vraag stelt kun je dezelfde vraag stellen : wat is het verschil tussen een lada en een rollsroyce? plaatstaal , een motor, 4 wielen en een stuur. Elke oenoloog, sommelier, vigneron zal een mensenmeven nodig hebben om je uit te leggen dat er verschil bestaat in het soort grond, het perceel, de ligging, de druif, de manier van snoeien, de manuele oogst, het hele produktieproces, de lagering (eiken vaten) de botteling (in het kasteel) of met vrachtwagen in de supermarkt enz enz enz Een aanrader , geen geleerd boek maar een ontspanningsboek : De smaak van champagne van Sarah Kate Lynch en e zult de wondere artisanale wereld ontdekken van wijn en champagne en je nooit meer afvragen wat het verschil tussen azijnwijn van 1 euro en een fles romanéé-conti uit bourgogne à 450 euro de fles in de betere restaurants.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het grootste verschil is en blijft de prijs...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je proeft het al heb je 0,0 verstand van wijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar weken terug was er een vergelijkbare vraag...

Ik heb in de afgelopen 12 maanden in mijn favoriete wijncafé een hoop wijnen mogen proeven. En ook daar zat echt bocht tussen. Nou ja. Zo noemde ik het...

Het wijnhuis San Giorgio ben ik op blijven hangen wat betreft de (mier) zoete witte wijn en de erg frisse rosé. De wijn is zeer goed betaalbaar en ik zou iedereen echt de San Giorgio Dolce Bianco aanraden. Want ondanks dat deze wijn erg zoet is, is die ook briljant van smaak. Helder goudgeel van kleur en een prettige na-smaak. En dan mogen er ongetwijfelt een hoop goede wijnen zijn die onder deze 18 euro de fles zitten. Maar dit vind je gewoon nergens zo'n perfecte wijn...

Ieder zijn/haar ding verder. Maar ik blijf aan mijn Italiaanse wijnhuis vast houden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te zien hebben ze er wel degelijk wijnboeren, maar dat wil jij met je Spaanse bril natuurlijk niet zien.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding