ik heb hele erge ruzie met mijn 2 beste vriendinnen. maar nu bedrijgen ze me via sms.

al 2weken ben ik een beetje klaar met ze. ze laten mij alles doen en ze geven mij overal de schuld van. ze schelden me uit via sms en ze zetten nu iedereen tegen mij op. wat moe ik doen???

Weet jij het antwoord?

/2500

Met ruzie schiet je niks op. Daarom zou ik het proberen bij te leggen. Ik zou ze beiden uitnodigen voor een gesprek. Als je ze in het echt spreekt hebben ze vast niet zoveel durf als via sms en valt er misschien wel een redelijk gesprek mee te houden. Zeg wat je dwars zit ... begin je zinnen met: 'ik vind' ..... liever dan met: 'jullie doen'... Bijvoorbeeld: Ik vind het niet leuk dat ik altijd de schuld krijg van alles, of ..... ik vind het niet leuk dat ik altijd alles moet doen ... Als de ruzie is bijgelegd en het klikt nog steeds niet echt met jullie drieën, dan wordt het tijd om afscheid te nemen van die vriendschap en tijd voor nieuwe vriendinnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100