Kan je een medewerker van een supermarkt aanklagen vanwege discriminatie?

Ik stond zaterdag in een supermarkt,er stond een mevrouw voor me die kreeg zo''n sinterklaas chocolade(gratis aangeboden) toen was ik aan de beurt werd niks gevraagd,niet dat ik de chocolade perse wil maar ik vond het toen op dat moment discrimineren.En de vrouw achter mij die heb het ook gekregen.!!!! Hoe zou het in elkaar zitten denken jullie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Steenuiltje
13 jaar geleden
Op welke gronden zouden ze jou dan discrimineren denk je??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom heb je het niet gevraagd? Dan hadden ze twee dingen kunnen doen:
*) je zo'n sinterklaas kunnen geven
*) je uitleggen wat de voorwaarden zijn, en waarom jij er niet toe doet Misschien was het wel geen discriminatie, dat is wel erg makkelijk roepen.... Je kunt ook nu nog vragen bij de manager van de supermarkt, maar dat had afgelopen zaterdag natuurlijk veel meer effect gehad.

Het beste antwoord

Beste maria,

Je kan nog steeds gewoon even bij de winkel naar binnenlopen om te vragen hoe dit nou zit! Meeste supermarkten hebben een infobalie.

Is namelijk heel goed mogelijk dat je niet aan bepaalde voorwaarde voldeed. Er kan bijvoorbeeld een bepaalde actie geweest zijn voor mensen met een klantenkaart, een actie bij een bepaald product (koop 2 kilo winterpeen en krijg...) Of misschien kregen klanten wat bij inlevering van een bon?

Lijkt mij verstandig om het te vragen dan loop je namelijk de volgende keer met een zekerder gevoel naar binnen, mocht je alsnog denken dat ze je op uiterlijke kenmerken of andere redenen discrimineren kan je altijd nog contact opnemen met het hoofdkantoor of kijk op: https://www.discriminatie.nl/
Maar al die moeite voor een chocolade surprise, misschien probeerde de supermarkt medewerker het wel goed te doen door u geen sint te geven, ziet u er bijvoorbeeld zwaar christelijk of islamitisch uit dan zit u waarschijnlijk niet op een choco heilige te wachten!

Als laatste is het misschien slim de supermarkt te noemen (niet het filiaal) dan kan iemand eventueel reageren die weet wat de actie was...

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk aan de hoeveelheid boodschappen je hebt gedaan ik denk dat ze die pas weggeven vanaf 20 euro?
dat kan ook de reden zijn.. denk even terug wat beide dames moesten afrekenen en wat jij moest afrekenen inplaats van gelijk boos te worden of met je vinger in de rondte te zwaaien ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft geen enkele discriminatiegrond in je vraag. Waar zou je dan op gediscrimineerd worden volgens jou?

Als de supermarktmedewerker niet zei dat je geen chocolade kreeg omdat je een zwarte gehandicapte lesbische dwerg was (of noem maar iets op) is er geen aanleiding om te denken dat je werd gediscrimineerd.

Ben je trouwens op het idee gekomen om gewoon even te vrágen waarom jij geen chocolade kreeg in plaats van meteen de supermarktmedewerker te willen aanklagen? Dat lijkt me nou dé manier om erachter te komen wat er aan de hand was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een glimlach voor die gehandicapte lesbische dwerg. En wat nou als de chocola alleen voor gehandicapte lesbische dwergen is, wordt dan niet gewoon de rest gediscrimineerd?
bamibal
13 jaar geleden
Tja, die zwarte gehandicapte lesbische dwergen hebben het ook niet makkelijk in Nederland!
Ik denk ook dat het een actie is geweest.

Maar als dit niet het geval was, een caissière is ook maar een mens, en ik denk niet ze dit met opzet doen. Vergeten is menselijk.

Ik denk zelf dat je je er niet druk om moet maken, als je zo graag die chocolade letter had gewild had je direct nr de info balie moeten gaan. Maar wat is nou een chocoladeletter?