Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou nou een goede spiegelreflexcamera zijn met een budget van 1.000 euro? Zoveel te kiezen...

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
664

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou eens gaan kijken naar een Canon 550D; is onder de duizend euro dus blijft er wat over voor andere zaken.

Ik heb zelf een 450D en ben daar heel enthousiast over.

Wel goed rond kijken; prijzen verschillen nogal. Sommige aanbiedingen zijn met kit-lens andere alleen een body.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor Nikon gaan
bijvoorbeeld Nikon D5000
12.3 megapixels
en
je kunt er HD-ready mee filmen
http://www.digicamshop.nl/product/68760/nikon-d5000-body.html

Dan is de vraag wat voor lens je erop wil.
Ik heb een 5 jaar oude spiegelreflex en werkt nog naar behoren.
Dat is een Nikon D50 met een Sigma 18-200 lens
Dus ik hoef nooit te switchen naar een andere lens.
Je kunt ver inzoomen en je hebt bij het uitzoomen een grote hoek

18-200 http://www.digicamshop.nl/product/34234/68760/2164/category-70366-spiegelreflexcamera-s/sigma-dc-18-200mm-f-3-5-6-3-os-hsm-nikon.html

18-250
http://www.digicamshop.nl/product/67547/68760/2164/category-70366-spiegelreflexcamera-s/sigma-dc-18-250mm-f-3-5-6-3-os-hsm-nikon.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de tweede hands markt, bijvoorbeeld via Marktplaats, zijn genoeg spiegelreflexcamera's te vinden. Tweede hands is een stuk goedkoper dan nieuw. Het geld dat je dan bespaart kun je vervolgens steken in een paar goede lenzen. Lenzen zijn belangrijker dan de body. Met de standaard lenzen, die bij een body geleverd worden, kun je leuke foto's maken, maar voor het uitgebreidere werk heb je toch andere lenzen nodig.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Hm.. Als je deze vraag stelt moet je niet beginnen met een camera van 1000 euro. Dan is een eenvoudiger model veel beter. Voor 400 euro heb je al de 450D van Canon die alles kan wat een gemiddelde gebruiker nodig heeft, dus zeker ook voor een beginner.

Dan heb je nog geld over om bv een 80-300mm telezoomlens of een 14-35 breedbeeld lens erbij te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ze zijn allemaal ook wel prima.
Voor mij zelf geeft Nikon of Canon de voorkeur, puur omdat deze merken algemeen toepasbaar zijn voor alle vakgebieden.

Let erop dat je met puur de camera nog niet klaar bent met spullen kopen.
Wat erbij komt is een camera tas, geheugenkaart, lens filter (voor bescherming).
Misschien wil je niet veel later nog een extra accu hebben, of een reportageflitser (en batterijen), statief, afstandsbediening.

Tip: neem ook een grijskaart en kijk eens wat je daarmee kunt doen. Kost zo een 15 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding