Wat is de beste manier om verkeering te vragen;$

Ik durf het noooit zo goed te vragen aan iemand wat is de beste manier?;$

Weet jij het antwoord?

/2500

A) Wil jij mijn meisje zijn? B) Wil jij mijn jongen zijn? doorstrepen wat niet van toepassing is en stellen die vraag... Je hoeft dat nooit te vragen, het is als het echt iets is van het begin af aan duidelijk of je met elkaar gaat... Het vragen doet daar niets aan af... Voor beide personen moet het ongevraagd al gevoeld zijn, dan pas is het iets dat levensvatbaar kan worden... En dan bedoel ik letterlijk levensvatbaar... Toegevoegd op 29-05-2009 16:05:25 En maak je niet druk dat je verlegen bent, dat is iedereen op die leeftijd en dat is hardstikke spannend... Geniet er maar van... lekker toch... Toegevoegd op 29-05-2009 16:24:37 Er is nog wel wat anders, wat nog meespeelt... Dat is dat de jongen altijd ervan overtuigd moet worden dat hij háár versierd heeft, dat is tuurlijk nooit zo, meisjes weten wel beter, maar die jongen moet daar wel van overtuigd zijn... En daarom is het een beetje tricky als die vent het maar niet door heeft dat je zo verliefd op hem bent... Hoe pak je dat aan?...

Ondanks dat het lastig is, gewoon recht uit je hart spreken. Ga niet iets instuderen maar wees gewoon jezelf.

Je bent al aan het tongzoenen (toch?), je gaat vaak met diegene om - op een gegeven moment *heb* je gewoon verkering, dat hoef je niet te vragen. "In mijn tijd" vroeg je verkering op de lagere school. Tot maximaal een jaar of tien dus. Dat was dus meer de kinderlijke variant. Daarna had je gewoon verkering. Is dat inmiddels anders?

Ik ken het, helaas. Heb het ook meegemaakt en heb een aantal keer de deksel op m'n neus gekregen (niet door verkeerd vragen hoor). Als je iemand wil vragen om verkering, dan neem ik aan dat je diegene wel erg leuk vindt. Dan probeer je natuurlijk ook een beetje uit te vinden waar de interesses van diegene liggen en wat voor iemand het is. Daaruit kun je ook al een beetje leren hoe iemand op een manier van vragen zou reageren: Een meisje of jongen die veel praat en vrienden heeft...Tja, wellicht dat een briefje dan niet de beste optie is, omdat diegene dat niet erg 'sociaal' kan vinden (het kan, het kan net zo goed andersom zijn, maar het is wel waarschijnlijk). Iemand die niet veel ander vrienden heeft kan best wel iets 'discreter' willen worden benaderd, dus wel met een briefje. Iemand die houdt van romantische dingen zal een zwarte roos met een vraag 'wil je verkering willen?' niet echt leuk vinden. Maar met een rode roos misschien weer wel. Iemand die van Grunge of Gothic houdt vindt die zwarte roos misschien wel leuker. Al met al is het niet zo zeer de woorden die je gebruikt (tenzij je een gedichtje wilt gebruiken), maar hoe je de boodschap aankleedt. Ik weet dus niet hoe oud je bent, maar als je nog geen 18 bent, zou ik zeggen (en nu spreek ik m'n eigen ervaring tegen): Gewoon toch proberen met iets leuks. 'Hoi, ik vind jou leuk, zou je verkering met me willen?'. 1 advies staat als een huis: Nee heb je, ja kun je krijgen.

Volgens mijn dochter moet je eerst zorgen dat je ontzettend knap ben, ook nog eens steenrijk, met een ontzettend mooie Porche aankomen rijden en niet teveel weg zijn voor zijn werk. Oeps Mijn vrouw heeft dat dus niet goed gedaan..... Toegevoegd op 29-05-2009 16:26:30 -1 punt omdat het een antwoord is van mijn dochter of mag dat wel?

Wederom geen kwestie van vragen maar voelen. Wat voel je in jezelf, klopt het, als het klopt is er geen vraag voor nodig. Ga gewoon met je gevoel en denk vooral niet aan hoe het hoort.

Spannend! Er is denk ik geen beste manier, behalve te zeggen dat je hem erg leuk vindt. Of het in ieder geval duidelijk te laten blijken zodat hij wellicht de eerste stap zet. Maar wil je hier niet op wachten dan raad ik je aan de volgende keer dat je hem ziet, op hem af te stappen. Je wil toch inmiddels ook vast erg graag weten wat hij van jou vindt. Geen gedoe met briefjes in ieder geval, maar persoonlijk contact wanneer je hem even ergens alleen ziet staan. Dus zoek je stoute schoenen op, trek ze aan en ga ervoor. Succes!

Ik zou een dagje eerst even rondhangen, iets leuks doen, bioscoopje pakken ofzo..en dan als we een hele leuke dag hebben gehad, ergens even gaan zitten. Dan zeggen dat ik die persoon echt super leuk vind en dan vragen 'wil je mijn mannetje/meisje' zijn? Succes !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100