welke 5 dunne boeken zijn er leuk voor een 16 jarige?

Ik zoek 5 niet al te dikke boeken max ongeveel 150 bladzijdes. Ik zoek niet naar het goude ei want die mogen we niet lezen. Het boek moet intresant zijn en snel uit te lezen. Mn voorkeur gaat naar romans. Liever geen oorlogsboek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
31.4K
Annswers
13 jaar geleden
haha ik wilde net het Gouden Ei intikken ;) zal even voor je nakijken of ik iets anders weet

Antwoorden (4)

Wat jij nodig hebt, zijn de Grote Lijsters van Wolters Noordhoff. Het zijn er 5. Geen idee of ze allemaal dunner zijn dan 150 bladzijden, maar ze zijn wel 'de smaak van gemiddeld Nederland' en geschikt voor je boekenlijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maximaal 150 pagina's? Dan beperk je jezelf enorm. Een roman is over het algemeen twee keer zo lang.

Maar goed, de volgende twee vind ik wel aanraders:

Kaas, van Willem Elsschot. 96 pagina's.

Dreverhave en Katadreuffe, van F. Bordewijk. Een novelle van 79 pagina's.

Een grotere aanrader vind ik trouwens de roman (ook van Bordewijk) rond dezelfde hoofdpersonen, Karakter. Maar ja, die is een normale lengte van 366 pagina's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tim Krabbé. De grot. Heeft 182 pagina's maar je hebt hem zo uit!
De vijand. Jos vandeloo. Iets van 110 pagina's. Leuk boek, makkelijk boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste boekhandels hebben een hele kast met boeken voor 16+ verder heb je de serie baantjer,csi,csi-newyork en vele andere leuke spannende boeken die redelijk dun zijn. maar als je eenmaal een mooi boek hebt is het vast ook niet erg als ze wat meer bladzijdes hebben. carry slee heeft ook vaak hele mooie boeken.meestal met een onderwerp als bij voor beeld druks,sex,pesten enz.. succes met het zoeken naar een geschikt boek.