Ik wil graag een nieuwe telefoon. Hoe haal ik m'n ouders over?

M'n ouders kunnen wel een nieuwe auto kopen maar hebben zogenaamd geen geld voor een nieuwe telefoon voor mij, terwijl ik dat eerlijk gezegd wel belangrijk vind. De telefoon die ik nu heb is de allereerste Nokia, en hij is bijna stuk.. Hoe haal ik ze over?

Weet jij het antwoord?

/2500

door te zeggen dat hij bijna stuk is en dat je hem nodig hebt zodat je altijd voor hun berijkbaar bent

je zou er misschien zelf ook aan bij kunnen dragen in de kosten, bv dat je een krantenwijkje neemt..als je ouders het financieel niet kunne , moet je dat ook kunne begrijpen...

zeg dat de jouwe stuk is en je ze anders niet meer kan bereiken.. of vraag anders een voorschot op je zakgeld waarmee je dan een nieuwe gsm kan komen? of voor kerst, nieuwjaar, sinterklaas,je verjaardag,...

als het echt niet mag kan je beter een bijbaantje nemen. ik zie dat je 16 bent dus je kan er zelf ook wel wat voor doen. misschien ook een optie om hem op sinterklaas of kerst te vragen, als jullie daar aan doen tenminste. en ja anders word het sparen, en op je verjaardag geld vragen.

WEL DOEN - Zorg dat je ouders een goed humeur hebben als je het hun vraagt. - Rustig blijven - Goede argumenten zeggen - Laten weten dat een telefoon belangrijk voor je is om bijv. je ouders te bereiken als je op school bent - Zorg voor "ik" boodschappen. (Ik vind het belangrijk... Ik denk dat...) - Eventueel zeggen dat je een deel wilt meebetalen - Tot 10 tellen als je boos wordt NIET DOEN - Vragen als net tegen je moeder is gezegd dat ze niet kan koken. - Vragen als net tegen je vader is gezegd dat hij is ontslagen. - Blijven doordrammen - Roepen/Schreeuwen/Gillen - Slaan/Trappen/Knijpen :) - Huilend op de grond belanden Succes.

Neem eens initiatief hierin, en stem/maak jouw ouders gelukkig! Zet bijvoorbeeld de vuilnisbak/container uit jezelf buiten. Kortom, creëer een situatie waarbij een weigering moeilijk wordt.....

Uw ouders hebben een hele investering gedaan om een gezinsauto aan te schaffen. Daarom hoeven ze hun principes mbt zuinigheid nog niet overboord te gooien om jou klakkeloos een nieuwe gsm te geven terwijl jouw gsm nog goed werkt. Kijk of je een krantenwijk kan krijgen om het gsm toestel naar keuze bijeen te sparen. Voor niets gaat de zon op.

Ik weet niet hoe oud je bent. Maar dat je ouders een nieuwe auto kopen heeft niets met jou telefoon te maken. Het is hun geld. Je kunt als je oud genoeg bent ook zelf een telefoon betalen door te werken of door te sparen van je zakgeld

Ze hebben er misschien wel geld voor, maar ze vinden dat jij moet leren dat je niet zomaar op elk gewenst moment iets nieuws kan krijgen. Als je later zelf geld verdient, zul je merken dat je echt moet oppassen waaraan je 't uitgeeft en dat er wel eens dingen zijn waar je een paar maanden voor zal moeten sparen. Waarschijnlijk heeft het voor hen nu even geen prioriteit, maar als hij 't echt niet meer doet denk ik wel dat ze je een nieuwe geven. Het is voor ouders nl heel prettig als hun kind kan bellen/gebeld worden.

Een nieuwe mobiel is echt niet zo duur. Bij de mediamarkt heb je een mooie telefoon voor 35 euro, die kan je zelf ook betalen. Het hoeft toch ook niet de allernieuwste iphone te zijn?

kijk eens op marktplaats waar je erg leuke mobiel kan krijgen voro niet al te duur ik weet niet wat je zoekt en of je aan abbo hebt of een prepaid sim succes

Als je ouders alleen tegen je gezegd hebben "we hebben geen geld voor een nieuwe telefoon" kan ik je reactie begrijpen. Ik denk persoonlijk dat het beter geweest was als ze het wat meer uitgelegd hadden, bijvoorbeeld: - wij vinden dat je zelf een nieuwe telefoon moet kopen omdat we je willen leren dat spullen geld kosten, of: - wij hebben er nu geen geld meer voor omdat we net een nieuwe auto hebben gekocht (we moeten nu even zuinig aan doen) Dat was duidelijker geweest voor jou. In beide gevallen ben je er niet mee geholpen, want jij wilt gewoon een nieuwe telefoon. Je moet je wel bedenken dat een huishoudbudget voor een gezin beperkt is en er keuzes gemaakt moeten worden. Dus als je ouders tegen je zeggen dat zij er nu het geld niet voor (over) hebben om jou een telefoon te geven heb je dat maar te accepteren. Een korte uitleg hierbij is wenselijk, maar verder zijn zij jou geen verantwoording schuldig. Het is hun geld, niet het jouwe en in principe is een mobiele telefoon erg handig, maar geen basisbehoefte (zoals eten, drinken, kleding, een dak boven je hoofd). Als jij perse een telefoon wilt en je ouders zijn niet van plan deze voor je te kopen, dan zul je die dus zelf moeten betalen. Zo simpel is het.

JIJ wil een nieuwe telefoon, dus hoezo moet je je ouders overhalen? Je bent 16 jaar, je ouders hebben net een grote uitgave gedaan en vinden jouw koelkastje niet zo belangrijk zolang je er nog mee kunt bellen. Dus zoek een baantje, vraag geld voor je verjaardag, voor Sinterklaas, van je oma voor Kerst, en koop er zelf een. Of vraag een vriendinnetje die pas een nieuwe heeft, of je haar oude voor een prikkie over kunt nemen.

Ik zou zeggen: bel ze op !

Wow, je bent 16 en koopt alleen een telefoon als je ouders het betalen? Ga een bijbaantje zoeken!

bedenk eerst welke gsm je wilt hebben. bijv: een iphone 1-Praat er over aan tafel 2-vertel wat je er mee kan bijv: veel apps 3-beantwoord de vragen diej e moeder stelt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100