Waarom zijn in Duitsland veel dingen goedkoper dan in Nederland (cafés, restaurants, trein, metro, concerten etc)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Duitsland is groot en rijk land. Er is ook geen wegenbelasting in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wegenbelastingen zijn itt NL inderdaad gering en als je een 'milieuvriendelijke' auto rijdt valt dat geringe bedrag voor een aantal jaar weg. Rijk? Ja, een hoop mensen meer dan genoeg geld, maar heel veel mensen kunnen van 1 salaris/job niet meer rondkomen en hebben een tweede baan(tje). In NL is de inflatie de afgelopen jaren enorm geweest; mensen verdienen (veel) meer, maar alles kost ook (veel) meer.
Duitsland is een ander land dan nederland alles heeft te maken met belastingen en kosten. De keuzes van een land om dingen te regelen. het openbaarvervoer is iets dat gedeeltelijk wordt gesubsidieerd in Nederland en in duitsland misschien meer. Je moet omdat te doen dus een vergelijking maken met wat dingen kosten een breed scala aan producten en diensten nemen en bekijken waar de verschillen zitten en niet over een paar verschillende soorten diensten en producten een conclusie trekken.
ronron1212
13 jaar geleden
In NL is de inflatie de afgelopen jaren enorm geweest; mensen verdienen (veel) meer, maar alles kost ook (veel) meer dan in Duitsland het geval is. De lonen zijn in Duitsland tov 10 jaar geleden nauwelijks gestegen en met hogere prijzen zouden veel mensen veel zaken niet meer kunnen betalen. Cafe's en restaurants (net als supermarkten ) in Dld hebben over het algemeen een enorme concurrentie en dat zorgt voor lagere prijzen.