Wat is de betekenis van het begrip 'productdivisie'?

Dit is de zin:
Chipmachinefabrikant ASM International (ASMI) heeft een nieuw bod ontvangen voor de volledige productdivisie. Het Amerikaanse Applied Materials wil samen met investeerder Francisco Partners voor een bedrag tussen de zeshonderd en achthonderd miljoen dollar alle front-end activiteiten van de Nederlandse chipmachinefabrikant overnemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (3)

Ik denk dat ze in deze bedoelen dat de producties van de chips word verhuisd naar de VS en dat ASMI als licentie handelspartner het kantoor mag blijven bezetten...

Dus dat de naam ASMI als bedrijf gewoon in de markt blijft opereren, maar dat ze de eindproducten die ze voorheen zelf maakte nu mogen inkopen bij Applied Materials...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is de betekenis dat zowel front end als back end als materials, dus alle productdivisies in aanmerking komen voor de overname en niet één deel ervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onderdelen van een onderneming die zich met een specifiek product bezighouden. Bij een autofabrikant zou een productdivisie "dashboard" of "stoelen" kunnen zijn. Hier bij ASMI dus de chips.