Ik heb weinig vrienden in de klas,is dit normaal en ben ik de enigste?

Toegevoegd na 14 minuten:
de redene is ,ik haat mijn klas daardoor heb ik niet zoveel vrienden ,

Toegevoegd na 14 minuten:
de redene is ,ik haat mijn klas daardoor heb ik niet zoveel vrienden ,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na je toevoeging...tja, probeer dan je vrienden buiten je klas te zoeken. Mij dochter (15) had ook nooit vrienden en is op scouting gegaan. Daar heeft ze nu een aantal leuke vrienden gevonden waar ze veel mee optrekt (en ondertussen op school in andere klassen ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor iemand die zijn hele klas haat, heb je toch een groot hart

Antwoorden (5)

Het is denk ik niet heel normaal, maar ik heb ook bijna geen vrienden in de klas. :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet gewoon veel gesprekken beginnen en als iemand iets nieuws heeft gewoon heel enthousiast doen alsof je het heel cool vind.
en mensen laten merken dat je om ze geeft.

dit werkt echt.
ik wil echt niet opscheppen en ik durf het ook bijna niet te zeggen maar zo weet je wel dat het echt helpt,
oke,
daar gaat ie
ik ben vrienden met iedereen uit de klas, maar dan ook echt goede, echt naar de bioscoop en bij hun thuis enzo,
eigenlijk bijna met iedereen van mijn school.
zo gezegd

op de basisschool had ik eigenlijk helemaal geen vrienden omdat ik nooit een gesprek voerde.
alles wat ik hierboven gezegd heb heb ik gedaan toen ik naar de 1ste ging en het heeft me heel veel opgeleverd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent zeker niet de enige, en er is een dikke kans dat er in je eigen klas nog meer mensen zitten met hetzelfde probleem. Je zegt niet in welke klas je zit, maar over tijd maak je vrienden.
Vrienden komen en gaan ook. De persoon waar je een tijd geleden nog alles mee deed en deelde kan langzamerhand op de achtergrond raken en nieuwe mensen komen op de voorgrond.
Je hebt kortstondige vriendschappen en langdurige. Je verliest mensen uit het oog, die na jaren ineens weer opduiken, en dan is het weer net zoals vroeger (ik ga alweer een tijdje mee). Dus maak je maar niet al te veel zorgen. Als je open bent en je verstopt je niet, komen ze vanzelf op een gegeven moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het er van af hangt waarom je je klas "haat".
Als je je niet begrepen voelt door veel mensen om je heen (vooral veel hoogbegaafde en/of hooggevoelige mensen kunnen daar ernstig last van hebben en vooral in hun jeugd) is het toch niet gek dat je geen vrienden kunt maken?

Ga eens na welke mensen je wel graag mag en waarbij je je op je gemak voelt. Dat kan je helpen te begrijpen waarom je het met sommige andere mensen niet kunt vinden.

Pas als je het echt met niemand goed kunt vinden heb je mogelijk wel een sociaal probleem
13 jaar geleden
Met haat maak je geen vrienden. Je zegt het zelf al. Vriendschappen sluiten lukt alleen als je je open stelt voor anderen, belangstelling toont voor de mensen om je heen en jij jezelf waardeert en respecteert om wie je bent. Als jij zelfrespect en zelfvertrouwen uitstraalt, zullen mensen ook eerder respect voor en vertrouwen in jou hebben.

Als het echt helemaal niet klikt met klasgenoten, probeer dan vrienden te zoeken op een vereniging of sportclub. Of ga eens op een groepsreis / vakantiekamp. Vaak kom je daar gelijkgestemde mensen tegen.