Wat is een goede verzekering voor mijn huiskat?

Hij is supergezond maar we kunnen niet in de toekomst kijken. Heeft iemand ervaring met een verzekering en waar moet ik speciaal op letten? Ik heb reeds het een en ander opgezocht op internet maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb dus meer aan persoonlijke verhalen;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Je kan eens op onderstaande site kijken:

http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/pagina3.html

Zelf zou ik in elk geval willen dat ze aangesloten zijn bij een klachteninstituut en dat de beoordeling door de klanten positief is. Vroeger stond Proteq goed aangeschreven, maar toen had je nog niet zoveel keuze.

Maar bedenk wel, verzekeren kost naar verwachting meer geld dan de schade die je kan claimen. De verzekeraar moet tenslotte ook eten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb toen eens overwogen om voor mijn honden een verzekering af te sluiten, daar deze erg actief waren, en regelmatig een snijwond opliepen.
Na goed de dingen te hebben bestudeerd, premie en dekking, of contant af te rekenen bij de dierenarts, kwam ik tot de slotsom, dat niet alle dingen vergoed worden, en de meest voorkomende zaken veelal gedeeltelijk worden vergoed.
Persoonlijk kwam ik op mijn eigen bereking uit, dat ik het goedkoper vind, om dan contant te betalen bij de dierenarts.

Dus je zou echt heel goed moeten nakijken, wat de premie is, wat allemaal vergoed word, wat je eigen bijdrage eraan is, en wat de kosten zouden zijn van de dierenarts.

En dan zelf moeten afwegen, wat de voor en nadelen ervan zijn, en wat uiteindelijk goedkoper zou blijken.
Tenzij je niet op je beurs zou hoeven te letten uiteraard, en niks het beste is voor je huisdier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste dierenartsen zijn echt niet zulke mensen, die het mes op de keel zetten, en een dure operatie ineens betaald willen zien.
Mijn hond rende ooit een keer in een stok, recht onder zijn oksel, ook nog op een zaterdag, naar de dierenarts gereden, kostenplaatje zo`n 1300 gulden destijds, en heb dit in 6 termijnen mogen voldoen.
Deze begreep ook, dat het meerendeel van de mensen niet in staat is, zulke bedragen in een keer op te hoesten.
ik heb een basisverzekering bij proteq, je kan er per jaar opzeggen,en de dierenarts stuurt de rekening er zelf heen.
geen gedoe met declaraties, en gewoon helder wat er is verzekert en wat niet.
kijk maar eens op www.proteq.nl .