Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is jullie manier om een stad zo snel mogelijk te leren kennen?

Ik ben net verhuist naar Brussel, deze stad is wat groter dan mijn vorige woonplaats. Ik voel me hier soms een beetje verloren omdat ik de weg niet goed ken, en het allemaal zo kolossaal op mij overkomt, daarom zou ik graag wat tips en adviezen willen hoe andere mensen omgaan met een nieuwe woonomgeving.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Alle buslijnen pakken en door de stad rijden, de VVV bezoeken, zelf rondjes rijden..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem veel het openbaar vervoer. Zo leer je snel de stad kennen. Ga s'morgens koffie drinken in een plaatselijk cafe. Op deze manier leer je misschien wat meer mensen kennen, die je uiteindelijk ook wat meer kunnen vertellen. Verder moet je het gewoon ook wat tijd gunnen, je kan niet in een maand helemaal vertrouwd zijn met een grote stad. Het belangrijkste is dat het nu goed moet voelen. Dan komt het wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin in de wijk waar je woont, probeer een plattegrond te krijgen, bekijk vervolgens welke wijken, bv. het centrum interessant voor je zijn, ga vervolgens met een bus, auto, fiets of lopend verkennen
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak de hop on hop off bus, die rijdt door alle wijken zodat je een grof idee hebt waar wat ligt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een kaart van de stad en ga rondzwerven; met de bus, fiets, lopend. Kijk daarbij op die kaart om je eigen te maken waar wat is, hoe de wijken heten en waar ze zich bevinden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Koop een plattegrond en ga rondzwerven door de stad, trek vreemde wijken in en stap af en toe in de metro of de bus. Wees niet bang om te verdwalen. Pas als je echt niet meer weet hoe je thuis kunt komen, pak je de plattegrond erbij. Maak kennis met buren, collega's, mensen in uitgaansgelegenheden: Brusselnaren die de stad kennen en je wegwijs kunnen maken. Na verloop van tijd leer je de stad stukje bij beetje beter kennen, en zijn de straten en pleinen vertrouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga de toerist uithangen, koop van die reisboekjes en ga lekker de stad door reizen met de bus/tram.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat kan je niet forceren. Maar Brussel is het zeker waard om langzaam te verkennen. Het beste leer je ergens de weg kennen door zelf het eventuele voertuig waarmee je dat doet te besturen. Of het nu een fiets of een auto is dat maakt niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding