Plastic is in mijn oven gekomen en helemaal gesmolten. Kan de oven nog gebruikt worden of is deze te vervuild door plasticdamp etc.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vraag staat vrij om te stellen en bijvoorbeeld fabrikanten en medici lezen ook mee. Een antwoord is door iedereen vrij te interpreteren.
Antoni
14 jaar geleden
Atlantyze, abroek, complimenten voor jullie reacties! Voor beide visies is iets te zeggen. Samen geven jullie een goed advies aan de vragensteller. De vragensteller blijft verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag!

Antwoorden (2)

Het is niet gezond om dat te laten zitten.
Maak de oven een *beetje* warm, niet zo warm dat het plastic weer smelt, maar wel warm genoeg dat het zacht wordt. Probeer het dan weg te schrapen met een houten spatel. Als het erg weerbarstig is, dan met een plamuurmes. Maar let op, sommige ovenwanden hebben een coating met een zelfreinigende laag, probeer die heel te houden.
14 jaar geleden
Brand de plek schoon met een brander... Je oven kan er best tegen en als het weg is dan stopt ook de geur snel... Weg is weg... Plastic kan giftig zijn in dampvorm, maar als er fysiek niets meer is, geen probleem hoor...