Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom noemen mensen een overlijden veel te vroeg, terwijl de overledene best op leeftijd is?

Omdat dit soort vragen nu ook mogen.

Zojuist lees ik weer dat de persoon van 77 jaar veel te vroeg is overleden.
Ik vind het prima als de nabestaanden dit als te vroeg omschrijven.
Gewoon doen.
Alleen, is dit (mijn mening) niet veel te vroeg.
Eigenlijk vind ik het een beetje vreemd. Is inderdaad weer mijn mening.
Ik gun iedereen een lang leven, het liefst in de beste gezondheid, maar op een dag moet je toch sterven.

Inekez1
43 minuten geleden
Ik ben het met je eens. Elke doodsoorzaak lijkt tegenwoordig ook onacceptabel. Mensen worden met allerlei ingrepen en medicatie op de been gehouden tot late leeftijd maar als ze dan op 85 jarige leeftijd van hun fiets vallen, vinden we dat ineens een probleem. Iedereen moet toch een keer ergens aan overlijden en dat lijkt tegenwoordig niet meer te mogen. Ik ken genoeg ouderen en mensen van mijn leeftijd (rond de 50) die zeggen: laat mij lekker leven en leuke dingen doen zolang dat kan, en daarna mag het wel heel snel over zijn. Mijn buurman is 82 en fietst nog regelmatig. Expres zonder helm. Want hij wil liever 1 keer vallen en dan gelijk weg zijn, dan 1 keer vallen en daarna nog jaren met gebroken botten en andere ellende in een ziekbed liggen.
KleinDuimpje
27 minuten geleden
Dankjewel Inekez1,
Zo denk ik er ook over.
Alles wat jij opschrijft, kan ik mij in vinden. Mijn beste vriendin is 72 jaar. Wij maken heel vaak de opmerking tegen elkaar dat er nu mensen leven die niet meer dood gaan. Ik las het net bij die persoon van 77 jaar dat dat veel te vroeg is.
Ik hoor het ook geregeld, dat iemand die woorden letterlijk tegen mij zegt. Ik moet dan echt op mijn tong bijten om niks anders te zeggen. De gemiddelde leeftijd van de vrouw is momenteel 83 jaar. Met 77 jaar heb je dan afgerond toch 93% behaald. Best een hoog cijfer.
Inekez1
21 minuten geleden
"...dat er nu mensen leven die niet meer dood gaan" Ik denk wel dat er nu mensen leven die denken dat ze niet meer dood gaan. En die denken dat ze er over 50 jaar nog net zo uitzien als op hun 30e, dankzij allerlei kunstmatige ingrepen. Er zijn ook heel veel mensen die het verschil niet weten tussen 'gemiddeld' en 'minimaal'. Die denken dat 'gemiddeld 83' een soort garantie is, een leeftijd die je minstens moet kunnen halen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Al ben je 77... veel mensen hebben nog zoveel plannen, willen (klein)kinderen groot zien worden, willen weten wie het WK gaat winnen, enz.
De dood kapt dat af. Daardoor worden plannen en dromen niet gerealiseerd. Met meer tijd was dat misschien wél gelukt. Dus de dood komt.... te vroeg.
(Lees meer...)
Inekez1
6 minuten geleden
De dood komt te vroeg... of de wensen zijn te groot.
We zijn gewend geraakt aan het idee dat alles maakbaar en haalbaar moet zijn. Als de wensen van nu gerealiseerd zijn, maken we weer nieuwe plannen en wensen. Ooit zal er toch een keer een eind aan moeten komen. Iedereen snapt dat, maar op het moment dat het aan de orde is kunnen we dat blijkbaar maar moeilijk accepteren.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing