Ik wil graag weten wanneer ik best seks heb om zwanger te raken en of dit al het geval kan zijn?

Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik zouden graag een eerste kindje willen. Nu stel ik mij er toch een maar vragen bij. Ik heb mijn Kyleena spiraal laten verwijderen na 4 jaar op 14 januari. Op dat moment waren mijn maandstonden op het eind. Ik heb nooit bijgehouden wanneer ik mijn maandstonden had omdat dit zodanig onregelmatig was. De ene maand verloor ik weinig tot niets en de andere maand toch een 2 dagen redelijk wat bloedverlies. Wij hebben elke dag toch wel 1 tot 2 maal betrekking. Ook al tijdens dat de spiraal er nog zat. Is het mogelijk dat ik al zwanger ben of is dit onmogelijk? Zo niet, wat zouden jullie mij kunnen aanraden ivm cyclus en vruchtbare periode? Het is een grote wens, waar ik nu toch wel eindelijk klaar voor ben.

Bedankt
Lieve groeten

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik gebruikte de app Flo om inzicht te krijgen in mijn cyclus en vruchtbare dagen. Ik was een jaar na stoppen met de pil zwanger.

Antwoorden (1)

De Kyleena-spiraal is een hormoonspiraal. Het kost enige tijd voordat je weer een normale hormoonspiegel hebt. Ik raad je aan om altijd je maandstonden op te schrijven. De eerste dag t/m de laatste dag en de heftigheid van bloeding. Je bent het meest vruchtbaar 2-3 dagen vóór de eisprong. Dit zit tussen twee menstruaties in.
Om te testen of je nu zwanger bent kun je een test bij de apotheek kopen.
Eet gezond, slaap voldoende, leef gezond. Je kunt evt Foliumzuur suppleren.
Vruchtbaarheid is echter niet alleen van de vrouw afhankelijk. Houd daar ook rekening mee.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Zeker nu beginnen met foliumzuur slikken bij een zwangerschapswens.