Als een man 2x in u klaarkomt tijdens u eiersprong hoe groot is de kans op zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Heel groot.
Ons voorplantingssysteem werkt meer dan uitstekend bij "normale" mensen.
Dat heeft het al een miljoen jaar bewezen.
Er kunnen honderden redenen bij een man en/of vrouw waarom een zwangerschap niet lukt.
Maar die komen statistisch gezien maar heel weinig voor.
Toegevoegd op 06 augustus 2020 08:32: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Edraket
De normale mensen bestaan nog geen miljoen jaar. Ga maar uit van 8000 tot 10.000 jaar
(min is niet van mij)
De kansen varieren nogal. Maar laat ik uitgaan van onderstaande:

De kans op een zwangerschap is ongeveer 30% bij sex tijdens de ovulatie (of de dag er voor), link: https://www.google.com/search?q=chance+of+getting+pregnant&rlz=1C1GCEA_enDE840DE840&oq=chance+of+getting+pregnant&aqs=chrome..69i57.4093j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Als je dit 2x doet, moet je wat kansrekening toe passen. Daar zal ik je niet mee vermoeien (hieronder wel even de berekening). De kans op 2x keer sex op de dag van ovulatie geeft een kans van 51% om zwanger te worden.

Berekening
kans op zwangerschap = 30% = 0.3
Kans op niet zwanger = 70% = 0.7
Kans op 2x niet zwanger = 0.7 * 0.7 = 0.49. Ofwel, kans bij 2x op wél zwanger is 0.51 = 51%
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Maar bij vaker achter elkaar klaarkomen zijn er minder spermacellen in het ejaculaat
Thecis
3 jaar geleden
@Ritsuka
Er zijn zoveel variabelen, waarvan dat er 1 is, dat het onmogelijk wordt. Ook de 30% kans is een gemiddelde en kan mogelijk afwijken van de specifieke man waarmee zij seks heeft gehad. Daarom wordt er met gemiddelde gewerkt en daarom heb ik de 30% kans (als gemiddelde) ook gebruikt voor de 2e keer seks.
We weten ook niet hoeveel tijd ertussen heeft gezeten, wat de vaginale pH is bij beide keren, of de vrouw een orgasme heeft gehad (ook daar is onderzoek maar geweest of het vrouwelijk orgasme de kans op zwangerschap verhoogt), etc etc. Het sleutelwoord blijft gemiddelde.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus, idd gemiddeld genomen (cijfers, niet de daad).
Over variabele gesproken, bij onvruchtbaarheid van één van de partners, kun je wel 10 keer klaarkomen, zonder (gewenst) effect.