Als je menstruatie klaar is en je hebt op diezelfde dag seks, kan je dan 5 dagen erna zwanger raken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

In principe niet. Van menstruatie tot eisprong duurt circa twee weken.

Maar het is onbetrouwbaar om hierop te rekenen (voor anticonceptie), zeker als je na je echte menstruatie nog wat bloed/vocht verliest.
5 jaar geleden
Dat kan zeker.
Elk vrouwenlichaam is anders. Maar als je ongeveer 7 dagen menstrueert, begint het baarmoederslijmvlies op dag 8 al te verdikken. Een paar dagen later ben je dan vruchtbaar.
De ene vrouw heeft een eisprong op dag 9 en de ander pas op dag 14.
Je moet beginnen te tellen vanaf de eerste menstruatiedag.
Dan is ook nog eens elk zaad anders. Gemiddeld overleeft zaad 4 dagen. Maar sommige mannen hebben zo'n sterk zaad, dat het ook nog iets langer kan zijn.
Kortom, de kans is zeer reëel.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/51114-zwanger-worden-de-bevruchting.html